Härligt helg

Haft en härlig helg : ) Jobbat en del och gjort behandlingar på släkten. Har varit mysi mysi.. hihi.


KLAR!!!! : )

Nu blir det mys några timmar innan jag ska sova med en god lchf efterrätt!

1. Lägg upptinade hallon i en pajform.

2. Riv över 25 gram (eller mindre) vit choklad . (Kolhydrater!)

3. Strö över massor med kokosflingor.

4. In i ugn tills kokosen blivit lite krispig och fått rostad yta.

KLART!
Ät & Njut!

 


Dags att sova!

Då var det dags att sova igen. Det har varit en tuff dag men jag har tagit mig igenom den. Målet idag var att gå 5000 steg, väldigt lågt men de var just för att jag visste att jag skulle behöva plugga så mycket.. Och jag kom upp i det precis. Gjorde även styrkeprov idag hemma för att se hur stark man är, och det såg lite olika ut på olika delar. En del svagt en del medel. Sov så gott alla sötisar!

Snart är pausen slut

Har tagit en paus på 1,5 h för att laga lite mat, ta friskluft med Totti och bara göra nått annat. Tittade på ett avsnitt av The L Word.. Har aldrig tittat på det förut, så det var avsnitt ett i serien.. Nu är hjärnan lite klarare igen och jag hoppas på att få någonting gjort nu i alla fall. Så att jag vet vad det är jag ska göra i morgon. Har bara velat fram och tillbaka hela dagen, det har varit riktigt jobbigt. Men nu har jag bestämt mig för vilket material jag ska analysera och ska sätta igång med det.. Så jag hoppas på att bli klar i morgon kväll och slippa tänka på det på torsdag utan bara maila in det. Annars får jag kämpa lite till på torsdag.

Back to work!!

Har lite panik

Den här terminen har varit så tuff i skolan...
Så högt tempo så man hinner inte med och det är väldigt många som säger samma sak.
Nu sitter jag med ett paper som ska in på torsdag och det går inge vidare.
Inte fått något skrivet utan sitter och läser och kämpar för fullt men man blir så trött.
Måste snart ta en paus och gå ut med Totti..
Längtar till Torsdag runt den här tiden för då är pepret inskickat.. eller då är det deadline så då måste det vara klart. Slutseminarium på fredag och sen är Metod III klar. Underbart!!!
Fast då kommer det tuffaste av allt, c-uppsatsen.
Är riktigt skoltrött nu men hoppas på att få tillbaka all energi till c-uppsatsen när man får göra nått roligt som man vill undersöka : )


Söndag!

Veckan som har varit:

Tisdag: Jag och Elin var på deckardrink med Bookyourlife och lyssnade på
Anne Holt

och
Christoffer Carlsson


Sen har det varit en del plugg och jobb..

I går hade jag en kund som gjorde sommarnaglar:



Det är verkligen kaos ute nu med en massa vatten överallt.
Var nere i stallet igår, eller jag satt mest på fiket där och skrev en massa till boken.
Vår parkering utanför oss är översvämmad, är inge roligt att gå där eller ha sin bil.


Har precis diskat en hel del : ) man blir så torr om händerna då.
Har ju en massa krämer hemma, men på deckardrinken i veckan fick man en goodiebag med massa skoj.
Bland annat ett prov på Doves nya kräm Velvet lotion.
Så jag testade den nu och den luktar jätte gott tycker jag :)
Ska nog köpa den sen kanske för att den luktade så gott, hihi.. Behöver egentligen ingen i detta hem som är fullt av sånt men ändå haha..

Nu har jag precis tänt en del ljus och ska sätta mig och skriva lite innan Stoffe kommer hem : )


Underbar kväll!

Haft en härlig helg med super god sallad och flera "The Hills" avsnitt. Vilka minnen det väcker. I sommar blir det landet igen : ) tänker på när jag låg på golvet och skrattade sä mycket haha och när vi gjorde oss fina tillsammans pä kvällarna. Saknar det!!

Torsdag!

Idag ska det bli en bra dag. Gick upp 08.30 lite senare än jag tänkte men bättre än 10 i alla fall : ) Och då gick jag ut med Totti och sen gick jag direkt och tränade.

Tränade ca 30 min på Itrim och gick och handlade Keso och Tonfisk. Så det blir det till lunch idag, mums..
Nu ska jag varva ner lite, kroppen har varit lite si sådär de senaste dagarna så mina armar och allt blev helt slut.
Efter det ska jag plugga.
Och runt 15.00 ska jag möta Kajsa så ska vi gå från oss till stallet. Tar nog ca 1-1,5 timmar nu när det är halt lite överallt.
Känns som det kommer att bli en bra dag : )
Mycket motion och även hinna med och plugga. Det är super duper!!

Min storyline

Jag jobbar på för fullt med min storyline, den växer och växer ; )
Satt igår och skrev en tankekarta.


Huvudverk : (

Haft huvudverk flera timmar nu så jag klarade inte av att ta mig upp ur sängen och gå till skolan.. Så jag får läsa en massa hemma så fort den gått över. Blir ju inte bättre av att läsa då och inte sitta vid datorn heller haha jag är bara inne och kollar dagens planer och så.

Jag och Elin ska på deckardrink i kväll. Vi bokade biljetterna för länge sen så det ska bli roligt att äntligen få komma iväg.

Kom på deckardrink med Anne Holt!


Nu har du chansen att möta Norges deckardrottning Anne Holt på riktigt. Den 16 mars blir det deckardrink på Skandiabiografen i Stockholm. Se och hör Anne Holt, aktuell med nya romanen “Frukta inte”, i ett personligt och engagerat samtal med BOOKyourlifes Carina Nunstedt. Du får även stifta bekantskap med Christoffer Carlsson, 23, som debuterar med ”Fallet Vincent Franke”, en spänningsroman i noirgenren.

Ska bli jätte roligt :)

På väg hen

Nu sitter jag på tåget på väg hem. Känns som en lång dag har varit. Åkte in tidigt till stan för att köpa en bok till skolan och hinna läsa en del i den innan kursen började. Idag fick vi en massa respons så jag var väldig nervös inför det. Men vet ni, det var helt onödigt. För jag fick så bra respons så jag hade svårt att hålla smilet diskret. Var en sån härlig känsla. Att få sån respons från en författare : ) en kunnig person inom deckare som själv skrivit en massa böcker och lever på sitt författarskap. När jag själv läster det jag har skrivit har jag svårt att se det som är bra. Måste ha lite självdistans vilket är väldigt svårt. Kanske lär mig det någon gång i framtiden efter mycket läsning av min text. Ska börja läsa predikanten i kväll av Camilla läckberg. Är väldigt sen när det gäller hennes böcker. Vet inte roligt varför, har bara blivit så. Good night and sweet dreams : )

Bilder

Här är lite bilder som jag tagit på Totti plutten och sen i stallet idag när jag var ute i härliga vädret.

 


Ångest

Har någon konstig ångest i kroppen.. Har varit istallet hela dagen och fixat syrrans naglar och då har det varit bra.
Men nu.. Sitter och tänker på skolan och allt möjligt. Jag är så trött hela tiden, skulle kunna lägga mig ner och

sova när som helst känns det som. Har klarat allt i skolan hela tiden men nu är jag så skoltrött så förra kursen

orkade jag knappt men och det var bara en massa litteratur på engelska ( som jag hatar) Så jag klarade inte den

tentan : (... första gången hittills och det känns super jobbigt.. Men det är nog för att jag är klar med kriminologi

 nu i sommar men eftersom jag inte klarade den så kan jag inte bara lägga allt bakom mig och fortsätta framåt
 
som jag alltid gjort nu. Omtentan är redan nu i mars. Fast det är samma vecka som ett paper ska in, som pm till

 examensatrbetet ska in och en massa annat. Och eftersom jag var så skoltrött eller är så känns det dumt att

kanske lägga mer energi på det jag missade sist och då kanske missa det här också. så jag tror jag gör tentan i

augusti istället. Att jag gör allt som jag ska nu, sen jobbar i sommar någon månad och sen tar tag i den tentan och
gör det då.. Tror ändå inte att jag kommer att klara den nu. För min motivation är nere på noll.

Måsta hitta tillbaka till den. I höst kommer jag att plugga något annat än kriminologi.

Man måste läsa 90 hp i sitt ämne och sen 90 hp i något annat för att kunna få kandidatexamen och som i mitt fall

bli kriminolog. Sen kan man plugga för att få master-/magister examen också. Det är ytterligare 2 år efter sin

kandidat. Får se hur det blir men det senare :P

Nu ska jag sätta mig och kolla igenom alla kurser inför hösten.

Måste bestämma mig snart!!


: (

Går inte att förklara känslan jag har inom mig! Ska försöka sova bort den och vakna glad och lycklig!!

Nu säger vi god natt!

Totti och jag ska sova nu. Varit ute och pratat med Angelina i 45 min så nu har vi fått inoss friskluft och är redo att sova. Totti ligger brevid mig på min arm. Ska fota det någon gång när lampan är tänd. Tagit en hel del bilder pä honom igår och idag som kommer upp snart. Dröm sött! Puss och kram Totti

Då ska man bege sig till skolan

Är hemma hos mamma och pappa nu, gick upp tidigt i morse och åkte hit med Totti plutten. Har suttit och skrivit ut alla papper med kommentarer som alla ska få i dag på vårt slutseminarium.. Kommer vara så skönt när det är över. Det som jag har haft i huvudet hela veckan är just den här dagen och i morgon när det är intro nr 2 som jag skrev igår.
Intro är mellan 9-12 i morgon så det är skönt. Annars hade det varit eftermiddagen, så då är det snabbt avklarat : ) haha men man lär sig otroligt mycket och snart kan man jobba själv. Är ju inte jobbet isig som är jobbigt utan just läskigt när någon ska lyssna på en : )

Ikväll är det möte på Itrim.. Vet inte om det blir träning också, känner mig lite snuvig eller som att något är på gång. Sen stallet med Jojjo. Ska försöka lägga mig tidigt i kväll också, skönt att passa på att lägga sig i tid och läsa när Stoffe är borta ; )

Happy

Så glad!
Igår startade deckarkursen igen fast med en anna lärare eftersom vår förra ligger på sjukhus.
Anniva Wennström är den nya :)
Hon har skrivit en massa deckare både själv och ihop med andra då under namnet Emma Vall..
Var så glad när jag gick från lektionen igår.
För vi kommer att få arbeta med vår egen bok alla hennes lektioner.
Och så var det inte med förra läraren, så jag är verkligen så glad : )

Den här veckan känns det som att jag har en hel del på schemat.
inte bara¨plugg och sånt som jag kan sköta hemma utan det är så att jag ska fram och tillbaka till stan osv..
Igår var det mycket så, så tiden jag var hemmifrån och gick från tunnelbanan till skola, tunnelbana till nagelshop osv fick jag ihop 14000 steg : )
Idag blir det plugg, ska ha slutseminarium i morgon så jag måste skriva lite synpunkter på tre klasskamraters texter, sen städa och sen 3 kunder.
I morgon är det slutseminarium hela dagen i stort sätt efter det blir det stallet och träning.
Torsdag jobb intro nr 2 och sen börja på nya delen i metod kursen och läsa en massa där så man kommer ikapp..
Och fredag blir det skola på dagen sen stallet och försöka ta det lugnt.
Blir såklart lite jobb ihelgen också.
Och många timmar på mitt skrivprojekt som jag måste klämma in.
Blir nog en del i stallet, eller på cafet där. Tar nog med mig datorn och sitter där några timmar.
Kommer vara så skönt när helgen kommer.
Är lite nervös inför torsdag också så det är skönt när det är över : )
Alltid sådär med nya jobb. Just när man ska ta emot samtal och någon sitter och har medlyssning och lyssnar på en, lite jobbigt men man lär sig med tiden.

Nä back to work!!


Äntligen

Blev precis klar med mitt paper. Väldigt skönt att få lägga sig. Har varit en hel del i helgen i fredags var det ju en ute kväll i stan med tjejerna. Det enda jobbiga nu är att lärarnas mail inte går att maila till. Verkar som att hela servern ligger nere eller nått. För det är flera som inte kan maila in. Och nio i morgon bitti ska det in eller rättare sagt idag : ) och jag hade tänkt sova ut till tio. Men nu måste jag upp och maila och i värsta fall ringa lärarna och så. Är det inte inne till nio så rättas det inte.. Vore trist när man lagt ner sä många timmar. Dags att sova börjar bli seg. Totti ligger här brevid mig med huvudet mot min arm, så mysigt : )

Tack!

Tack Kajsa för det fina inlägget du skrev : )
Jätte gulligt.

Nu sitter jag hemma hos mamma och pappa och pluggar.. Ovanligt va ; )
Har varit i skolan några timmar idag och skrivit klart vårt Pm till examensarbetet.. känns väldigt skönt.

I kväll blir det Party party.
Girls Night!!
Angelina, jag och Mikkis ska på partaj.

Vi ska gå på

bild lånad från Cimons blogg


Det är i alla fall planen.. Så får hoppas på att vi hinner dit innan det blir fullt.
Sommar tema ; ) så det blir skojjigt.. är nog lite därför vi går dit.
Roligt med tema och sen gillar vi Ambassadeur.
Cimon var ju där sist vi var där också. Verkar också gilla stället.


Ska plugga ett tag till, sen ska jag käka middag. TACO, mums!
Därefter blir det bilen hem och göra sig klar för kvällen!

Ha en toppen kväll på er alla.. det ska vi ha!!!


Gästbloggning

Hej alla glada =)

Jag har lovat min kära vän en hel evighet att gästblogga, so here we go.
Nu vet jag dock inte vad jag ska blogga om.
Jag heter i alla fall Kajsa och har känt Michaela i flera år, kommer dock inte ihåg vilket år vi träffades :$
Vi träffades för första gången i Globen, då jag hade final i VI-cupen och det hade även Fredrik, Michaelas kusin. Fredrik och min bror Jesse lirade i samma lag då så jag satt ju också i publiken och såg Huddinges match. Vi pratade inte sådär jättemycket då, men söt som Michaela är så kontaktade hon mig på playahead (haha, det var inne på den tiden). Enda sen den där gången så har vi hängt ihop och vi har ju en tatuering som symboliserar våran vänskap, här har ni en bild.


Michaela har funnits vid min sida när det behövs och jag kan inte uttrycka min tacksamhet över det.
Ni som känner henne vet att hon tyvärr sätter alla andras välmående framför sig själv.
Så nu när ni, hennes vänner, läser detta inlägg så hoppas jag att vi gemensamt kan se till att även Michaela får det välmående och omtanke som hon är värd.

Nu ska jag dock fortsätta med mina sysslor.
Tack för mig och ha en bra dag!

 
♥ Kajsa


En varm sommarnatt!

En varm sommarnatt, en brasa på stranden och flera goda vänner att tillbringa natten med. Det hade varit skolavslutning dagen innan. Klockan började närma sig fyra och det hade redan blivit ljust ute. Alla var på väg hem förutom Lucas som stannade kvar ett tag. Han hade nog fått i sig lite mycket att dricka. Lucas satte sig i sanden och kollade ut över havet. Det var en väldigt vacker plats. Det blåa vattnet gungade sakta fram och tillbaka av vågorna.  Till slut hade han svårt att hålla upp ögonen och somnade till.

     Klockan ringer och det är dags för Pia att ge sig ut på sin morgonrunda. Hon sätter på sig joggingkläderna och slänger upp håret i en hastig knut, på med skorna och sen iväg. Ute är det svalt och skönt den här tiden på morgonen. Hon brukade ta en skogslinga ner mot vattnet på sommaren och springa längst med stranden. I skogen började solen ta sig igenom trädkronorna och gruset under hennes fötter knastrade så härligt där hon sprang. När hon kom fram till stranden fick hon syn på en liten eld längre bort och det såg ut att ligga två stycken på stranden. Hon tyckte att det kändes lite märkligt, det brukade aldrig vara folk ute så dags och speciellt inte här. Hon fortsatte sakta framåt så försiktigt hon kunde. När hon kom närmare fick hon en stor klump i magen och skrek till.
    Lucas hoppade upp snabbt som ögat men ramla snart ihop igen när han fick se vad som låg bredvid honom. Pia hjälpte honom upp igen och försökte lugna ner honom. Själv var hon i sådan chock att hon nästan såg ut att vara helt oberörd och kunde inte förstå vad de precis hade bevittnat.
     Undertiden Lucas sov hade en naken kvinnokropp spolats upp på stranden av vågorna. Kroppen var alldeles blålila, hennes hår var mörk och täckte större delen av hennes ansikte. Runt hennes hals hängde ett halsband med ett kors på i silver. Pia tog upp sin mobil och ringde polisen som kom redan efter ett par minuter.

      Thomas hoppade ur sin bil och gick fram för att möta Pia och Lucas.
   - Hej, mitt namn är Thomas och jag kommer från polisen sa han samtidigt som han höll upp sin polisbricka. Det var ni som hade hittat kvinnan stämmer det?

- Ja, instämde både Lucas och Pia.
     Pia bara stod där när Thomas ställde frågor till Lucas om kvällen innan. Hon kände sig som i en annan värld. Bilden på kvinnan snurrade runt i huvudet på henne. Hon ville bara hem nu och krypa ner i sängen, platsen hon önskat att hon aldrig hade lämnat i morse. Efter att alla frågor var ställda körde en polis hem de båda. Pia öppnade dörren till sin tomma lägenhet, nu önskade hon att det fanns någon hemma att dela allting med. Fast det var många år sen sist. Hon gick till lilla badrummet som låg till höger rätt innanför ytterdörren och skruvade på varmvattnet i duschen.

   Klockan tickade på och snart hade en timme gått sen hon kom hem. Tanken på att det var jobb som gällde idag var som bortblåst i duschen. Hon hade många beslut att ta itu med under dagen och mycket pappersgöra. Sedan ett par år tillbaka drev hon en egen tidning som hon hade skapat inom modebranschen med ett antal anställda.

  Hon vaknade till i sina dagdrömmar där hon stod i duschen och skyndade med att göra sig i ordning för jobbet. Det blev en gråsvart kavaj med matchande kjol, svarta pumps och diskret sminkat och håret uppsatt i en hästsvans. När hon kom till dörren övervägde hon om hon skulle ta bilen eller tunnelbanan till jobbet. I bland är det svårt att hitta bra parkeringar mitt inne i stan, så det fick bli tunnelbanan efter många om och men.

   På tunnelbanan var det fortfarande rusning och vagnen blev full som vanligt. Pia ställde sig en bit in i vagnen och lutade sig mot en av väggarna och höll krampaktigt fast i stången när vagnen gungade sig fram i full fart över rälsen. Hon kände hur det började bli varmt och hur det kändes som att strupen blev mindre och mindre, hon kippade efter andan samtidigt som hon kände att det började snurra i huvudet och kroppen började skaka och blev svag och strax efter det blev det helt svart.

    Pia vaknade av att en kvinna skrek att någon hade svimmat. När hon öppnade ögonen satt hon med ryggen mot benen på en okänd man. Det tog en stund innan hon kom tillbaka till verkligheten och förstod vad som hade hänt. Hon fick hjälp upp och beslutade sig för att gå av tunnelbanan och ringa jobbet och berätta om allt hon varit med om på morgonen, för hon klarade inte av att ta sig till jobbet.

    Polisen hade gett Pia ett nummer på morgonen som hon skulle ringa om hon behövde prata med någon.


Var är slutet...

Just nu känns allt lite jobbigt.. eller det är bara plugg plugg och plugg.. Ser inget slut utan bara uppgift på upppgift. Men det är väl så det ska vara sista terminen med kriminologi. Satt och kollade på kurser inför hösten, är ju dags att bestämma mig snart. Kommer nog bli genusvetenskap I tror jag.. lutar mest åt det hållet just nu i alla fall.

Var på introduktion på nya jobbet i måndags, gick super bra : ) känns jätte roligt att få börja jobba där.

På måndag sätter min skrivarkurs igår igen, så då blir det ännu mer jobb, fast det är ju frivilligt som jag har valt själv. Då får man inte klaga.. och det är faktiskt riktigt roligt.

Jag är ju inte alls bra än men tanken är ju att jag ska bli bättre och bättre...

Ni kan få se en början på en av mina "läxor" men som sagt det är inte bra än. Det är den första uppgiften så ni vet.. haha

Lägger in den i ett separat inlägg.

 


Totti&Jag

God dagens : )
Totti och jag sitter i soffan nu och pluggar.
Har en inlämningsuppgift som ska mailas in idag.
2/3 frågor avklarade..

Sen ska vi sätta igång och göra en intervjuguide till min intervju som jag ska genomföra.
Högt tempo i skolan nu.
Kommer bli ännu värre i slutet av mars till mitten av juni.
Men det är bara kämpa.. Sen är examensarbetet klart ; )


RSS 2.0