Design

Sitter och fixar lite med bloggdesign. Har aldrig gjort det förut, men det finns ju så bra sidor nu där de förklarar. Så jag tänkte att jag skulle testa lite, mycket roligare i fall bloggen har ett snyggt utssende.
Har i alla fall fått till en signatur i slutet på varje inlägg : )

Grupptillfälle 1

Jag har nu BESTÄMT mig att börja på Itrims och gå med i en grupp där för att få motivation till att förbättra sina motions- och kostvanor. Jag vet precis hur jag ska göra för att lyckas. Men det är inte så lätt alla gånger när man har mycket runt om sig. Mycket i skolan, jobb och sen är det mycket annat man ska hinna med på sin fritid och framför allt så man måste man få tid till sig själv. Så det var väldigt roligt att vara där och träffa gruppen i dag som kommer att träffas varannan vecka.

Jag har testat på lite allt möjligt förut som jag skrev förut. Och det har gått bra. Som vi paratade om idag, det svåra är inte att gå ner i vikt. Det svåra är ATT HÅLLA DEN!

Har läst en del om "olika metoder" förut och lite forskning om vilken metod som ger bäst resultat. Jag kommer skriva lite mer om det sen.

Egentligen är jag lite emot alla dessa "metoder" som finns. Just för att det oftas slutar med att man går tillbaka till sina gamla vanor. Men nu känner jag att jag måste sätta igång med något som ger resultat snabbt för att komma i gång och för att få ökad motivation. Och verkligen ta tag i sina vanor. Så jag ser verkligen fram emot min resa.


Fundering

Tittar lite på Oprah nu när jag sitter och väntar på en kund ska komma snart. Är flera övervikta personer som har gått ner massor i vikt. Det är helt otroligt, vilken härlig känsla det måste vara.

Jag har i flera år kämpat med just övervikt. Jag gick upp i vikt när jag kom i tonåren. Har alltid mått dåligt över det och har vissa gånger gått ner i vikt men sen gått upp det igen. Jag har testat på en massa olika "metoder" och verkligen skärpt mig. Men ändå har jag aldrig nått mitt slutgiltiga mål och stannat kvar där. Hade tänkt att jag kanska ska skriva om den resan här. För det är en sån pass stor del av mig.


Mobil inlägg

Står vid tunnelbanan och väntar på en kompis. Vår föreläsning börjar kl tio. Är tidig som vanligt, men jag tycker det är väldigt skönt. Så får man de platser man vill ha och slipper stressa. Då har man alltid utrymme för om trafiken skulle stanna. Jag satt och tänkte tillbaka på en resa vi gjorde på gymnasiet. När vi var utbytesstudenter. Jag bodde i en spansk familj i åtta dagar och sen bodde den tjejen hos mig. Var en av de roligaste och läskigaste sakerna i mitt liv. Har pluggat spanska i sju år men det är inte alls samma sak som att prata det hela dagarna. Tror jag lärde mig mer de två veckorna än vad man lärt sig i skolan. Det var tre år sen. Vill börja plugga spanska igen. Har glömt bort så mycket när man inte använder det i vardagen. Så det är nått att fundera på inför våren nästa år. Om man orkar plugga två kursen samtidigt. Frågan det ihop med jobb. Men på nått vis ska det nog gå.

Måndag

Har en del trevliga bilder från i helgen. Min kompis fyllde 21 och hon hade en väldigt rolig fest med massa trevliga vänner. Så jag ska skriva mer om det sen.
Idag började en ny kurs i skolan som handlar om genus. Ska bli väldigt intressant, mycke skola den här veckan om man jämför med andra. Skola 4 dagar, men det kommer gå bra.

Veckans planer:

Måndag: Skolan, jobb och stallet ( hovslagaren )
Tisdag: Skolan, jobb och sen utbildning..
Onsdag: Träna, möte, skolan
Torsdag: Skola, stallet
Fredag: Möte och hälsoanalys ( mycket intressant, brukar hålla koll på det) sen hundträff.
Lördag: Mysdag med långprommenad med sambon
Söndag: Plugg och stallet

Sen blir det alltid en massa annat som händer. Men det är veckans planer i stora drag.

Snart kommer jag få en ny bärbar dator, en liten med mobilt bredband. Så härligt : ) Då kan jag bära med mig den mycket lättare.

NattiNatti

Torsdag

Skulle ha skrivit redan i går kväll men det blev lite ändrade planer. Blev sent med sista kunden och sen var jag och hämtade pappa med lite vänner från en 50-års fest. Så blir det alltid att man fastnar en sväng där. Så jag la mig i sängen 2 natten som var.

Idag har Mikaela ätit middag hos mig : ) Hon hade med sig tomater och gurka som hennes mamma odlar själv, supergott, smakar verkligen inte som i affären.

Har även varit en del jobb idag, lite naglar annars har jag försökt att ta det lite lugnt.



Varit riktigt stressad ett tag, eller mer pressad av mig själv att hela tiden prestera så bra. Det tar i bland kål på sig själv när man har väldigt många bollar i luften. Så det ska bli så skönt med lite "kalas" i morgon för en kompis så man får komma på lite tankar. kommer en massa roligt folk som man inte har träffat på länge. Ska bli super roligt.

Nu ska jag läsa lite i en bok som jag köpte för två dagar sen.


Syskonkärlek av Katrin Von Bredow.


Syskonkärlek (9789129666908) -  Katarina Von Bredow - Böcker

Var en kompis som läste den och sa att hon tyckde den var bra. Det är egentligen en ungdomsbok, men jag tycker nog att den är bra : ) Skönt att få  komma bort lite i andra böcker en skolböckerna.

Sov så gott!!
Kram Kram

Skolan

Då var det dags att åka till skolan för opponeringen. Är lite smått nervös men det ska nog gå bra.
Har övat en del hemma nu med tidtagarur för att se i fall jag håller tiden.
Det blev en sen kväll i går, men det var en intressant föreläsning med en polis som pratade lite om deras arbete.

Har precis gjort i ordning mig och ska gå mot tåget : )


Totti på prommenaden!


Så underbar, skulle vara så tomt utan honom.

Se om det kanske blir en till plutt sen : ) Kanske blir det nästa år. Får se om han kanske bir pappa också.

Var på utställning förra veckan, men han är bara 7 månader, så han är så ung nu. Så vi får se hur han utvecklas.

Men han fick väldigt fin kritik!


Mötet

Lunchmötet gick super bra och nu är det fullt fokus igen.
Fick en massa peppning, så det var super roligt.
Alltid skönt med lite stöd när man driver eget företag. Det är inte alltid så lätt.
Då är det bra att man kan bolla lite ideer med andra och få lite tips.

Så nu ska jag ut med Totti en sväng innan det är dags att röra på sig på nytt in mot stan.



Shopping

Sådär, nu har jag fixat bilderna på det som shoppades i helgen.
Blev tyvär inte så jätte bra bilder med mobilen.
Min vanliga kamera har fått nått fnatt just nu.


En kofta från MQ. Bilden blev tyvär inte så bra, så den får jag visa när jag använder den istället.


En sjal i siden från MQ- Jag fastnade direkt för de härliga färgerna.


Ett nattlinne från H&M-som min snälla mamma gav mig. Tycker det var lite gulligt, hehe : )


En väska från Lindex-även den fick jag av mamma, så snällt så.

 


God morgon

Då var det morgon igen, sitter med en kopp te och planerar inför dagen.
Ska på ett lunchmöte vid 12 och senare på kvällen in till stan på en föreläsning ang. brottsoffer.
Väldigt intressant och ett ämne som jag är väldigt intresserad av.

En del annat på schemat också, ska bli klar med mitt pm som ska lämnas in i morgon.

Berättar mer om hur dagen gick senare : )

Te med Mikkis

Har varit på mötet på gymmet nu, det gick super bra.
Berättar mer om allt det sen när det drar igång.

När jag kom hem hämtade jag Totti och gick ut och mötte Mikkis som tog en prommenad till mig för att dricka te.
Så vi tände ljus och fixade ute på balkongen och satte oss där. Det var riktigt skönt, inte alls så kallt.
Vi tänkte först ha filtar runt oss men det behövdes aldrig.
Jag tycker det är så mysigt med tända ljus. Jag har flera "fat" hemma med massa olika ljus och stenar och andra dekorationer.



Nu ska jag läsa lite innna det är dags att lägga sig.
Fler bilder kommer i morgon.

Sov så gott!

/Michaela : )

Min älskling!



Var tvungen att lägga in den här bilden. Sitter och pluggar nu och min lille sötnos ligger och sover brevid mig, gossepojken!


Första inlägget!

Hej på er!

Har bestämt mig för att starta en ny blogg, kände att jag ville börja om helt nu.

Måndag igen, veckorna går så fort. Den här veckan händer det en hel del både skola och jobb men även annat skoj. På onsdag ska jag opponera på en uppsats i skolan, känns lite pirrigt. Har aldrig gjort det förut, så jag hoppas att det ska gå bra. I kväll ska jag i väg på ett litet möte och intro på ett gym i närheten av mig. Ska bli spännande och väldigt roligt att sätta igång ordentlig.
Nu blir det lite fruskost innan jag ska sätta igång med plugget.
Blev lite shopping i helgen också, kommer med lite bilder senare.

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0