Tävling!



Var med du också? Gå in på Posh Poodle för att läsa mer. Du har chans att vinna valfria produkter för 300 kr från Posh Pooches, gå in på deras sida för att kolla in produkterna. Finns en massa fint! Så nu hoppas jag och Totti på att vinna ; )


Horse Show 2009

Så var det Horse Show i år igen. Fick det av Mikaela i födeseldagspresent. Så idag eller nu har jag varit på Globen Horse Show nu på eftermiddagen och kväll. Gick och shoppade en del till min häst och hund. Blev inte lika mycket som vanligt, har prylar så det räcker och blir över :P
Var lika mysigt som vanligt, dock kändes det som att showen var ganska lik förra året, var nått nytt nr bara kändes det som.
Nu är det dags för en liten prommis med Totti sen blir det hopp i säng och sova ett par timmar innan skolan i morgon :D

Trött i huvudet

Pluggat flera timmar nu är så trött i huvudet. Blir nog till att avsluta för dagen snart och sova..
Hoppas ni alla har en rolig kväll... och Kajsa, hoppas du har kul på konserten ; )

Dop

Underbar dag!
Wilda som nu är mitt fadderbarn (guddotter) är nu döpt.
Gick jätte bra i kyrkan och alla var så fina¨.
Efter det var det fika hemma hos familjen med en massa släktingar och vänner.
Wilda fick en massa fina presenter.
Hittills har jag lyckats pricka rätt på alla tillställningar som det här dopet och födelsedagar när Kevin fyllt år ( Wildas storebror) Jag köper alltid presenter med hjärtat, och det visar sig alltid gå hem och även idag slutade det med att gäster kom fram till mig och sa att jag köpt så fina saker. Lite roligt, för det är alltid så med Kevin. Han öppnar alla prsenter och så slutar det med att han leker med mitt : )
Jag gav Wilda en personlig godnatt saga med information om henne, en adidas mysdräkt i rosa, super gulliga sockor och vantar samt en guldberlock i form av ett hjärta med hennes månadssten i.

Prästen sa det att när man blivit fadder så har man ett stort förtroende från föräldrarna och kyrkan. Sen fick jag ett bevis på att jag är fadder. Även där står det att mitt band till familjen nu är starkare : )
Kunde tyvär inte fota något själv i kyrkan med Wilda i famnen men jag ska få bilder av gästerna sen.
Wilda var så fin, klänningen hon hade var 90 år, så den har används av många i släkten och den var så vacker.


Stjärnklart

Dagen har tyvär bara bestått av plugg plugg och plugg och kommer nog förbli så den här dagen. Sitter och tolkar en massa tabeller och fixar och donar det sista på vår rapport. Har även Idol på i bakgrunden.

Igår fyllde min mormor år och hon bjöd sina döttrar, barnbarn och alla respektive på Stjärnklart på kulturhuset i stockholm. Det var hela kvällen men en massa bra artister som Brolle, Nanne Grönwall, Lena Philipsson, Nina ( som vann musikaltävlingen på tv förut), Alcazar och flera bra dansare som även sjöng. I mitten av föreställningen var det paus med mat och dryck. Var en riktigt trevlig kväll : )
En lyxig torsdagskväll efter en dag med massa plugg även då.

Nu ska jag fortsätta för fullt, upp tidigt i morgon. Då är Wildas dop, måste förbereda mig :p ska vara i kyrkan lite tidigare eftersom jag ska bli gudmor, eller faddr som det nu kallas.

Kram er och ha en trevlig fredagskväll.

puckot gästbloggar i stormen.

Hej Michaelas blogg!

Det var ett tag sen sist, men nu är jag tillbaka med ett gästinlägg :).
det märks att det är mycket på gång, för julen står snart vid dörren.
Jo det är faktiskt snart, tiden går så fort.
Tentaångest? Jobbångest? Julfixångest? Julklappsångest?
Något passar väl också säkert in på dig.
Jag känner nog igen mig tyvärr på alla punkter.
Men det gäller bara att kämpa, vad ska vi göra annars?
Även om det är hårt, så blir det bra sen.

Jag hoppas att du får en fridfull julledighet sen efter på allt kaos.

Puss & Kram

Elin


Slut för idag : )

Hade en sen kund i dag till halv elva, efter det fortsatte jag att fixa mina egna naglar som jag hade börjar på tidigare idag. Blev precis klar, skönt. Är inte så trött men ändå seg. Ska rasta Totti lite nu innnan jag ska sova och ladda inför morgon dagen!

Skolan

Sitter i skolan och väntar på min grupp nu...blir förmodligen att vi sitter här ett par timmar i dag och fixa med rapporten och fixa tabeller och köra olika test.

Ha en bra dag : D

Hundkursen

Hunkursen var super bra, vi övade på en massa bra saker och introducerade klickerträning och annat skoj.
Tottis svaghet är passivitet och det övade vi massor. Så nu har vi påbörjat en så kallad "på" och "av" knapp på honom. Så det ska bli riktigt roligt när han har lärt sig det ordentligt och skönt framför allt. Tränaren som hade kursen idag är väldigt lik tränaren som jag gick valpkurs hos i våras. Båda är väldigt noga med att belöna rätt beteenden m.m känns som att allt är harmoniskt och bra. Så jag hoppas på att få ordning på Totti plutten som vill vara så aktiv hela tiden. Speciellt på kvällen när vi ska sova, och det är inte roligt.
Fast det är ju inte bara vi som säger så utan har hört många med bla pudlar som har sagt det, det är ju en väldigt aktiv ras som vill leka mycket.

God morgon : D

Härligt med lite fint väder, ska ut på en promenad nu. Man får ju passa på när det är uppehåll.
Borde gå och träna idag men känner inte direkt sug för det, men ska nog ta mig dit i alla fall. Så mår bra bra efter ; )

I kväll är det hundkurs med Totti kl 18-20 det ska bli roligt..
Får hoppas att han sköter sig, hehe fast vi är ju där för att lära.


Hemma igen

Blev aldrig att jag åkte till skolan, för en tjej i gruppen var sjuk. Och den tredje tjejen och jag bor ganska nära varandra så vi bestämde att istället för att åka in till stan som tar mer än en timme fram och tillbaka så träffades vi på biblioteket istället. Blev rapportskrivande på ca 3-4 h.


Mycket litteratur att gå igenom hela tiden, suck.
Hoppas på att vi är helt klara på fredag då den ska in på måndag om en vecka och alla är upptagna dagtid i helgen.

Har precis anmält mig till en skrivkurs, ska bli super roligt. Tufft att hinna med allt kanske men det är lite lugnare när jag går den förhoppningsvis.


God dagen

Bra start på en ny vecka : )

Har varit ute och gått en sväng, städat och fixat lite hemma sen i går.

Betalat räkningar.

Sitter nu och väntar på en kund.

Efter det blir det raka spåret till skolan i några timmar och skriva rapport med min grupp.

stallet med en kompis?

Sist men inte minst en promenad i kväll.

Känns som en ganska lugn dag i alla fall, en del på schemat men känns roligt.

Angelina om du ser det här snart kan du väl sms:a mig. Vet inte riktigt när du går upp idag ; )


Mobil inlägg!

Känner mig ensam och tom på något sätt. Går inte att förklara. För ensam är jag verkligen inte. Har en underbar sambo, hund, vänner och familj. Men ibland är det som att något saknas inom en själv. Det är inget som någon annan kan hjälpa en med. Utan något man måste komma underfund med själv tror jag. Var så uttråkad nu och ville försöka mig på en till promenad för i dag men den förra gick sådär. Totti gillar nämligen inte att gå ut i regnet. Så det blev bara ca tjugo minuter sist. Jag var sugen på en lång sväng. I öronen hade jag nämligen ljudboken som jag vill bli klar med så jag kan fortsätta med de andra :) . . . Så i stället för att gå ut har jag faktiskt gått och lagt mig. Kors i taket, länge sen jag låg i sängen såhär tidigt. Har gjort mig i ordning men kommer nog ta ett par timmar innan jag somnar. Tänkte ta och lyssna på boken och koppla av. Totti ligger här bredvid och åt precis upp sitt tuggben som såg ut som en krokodil. Måste gå och köpa lite nya ben till honom. När han var liten fick han alltid en massa små ben, men nu när han är större vill han ju även att benen ska vara det. Nu ska jag lyssna på boken. Hoppas att alla har haft en bra helg och att ni har laddat batterierna för er ny vecka. God natt och sov så gott!

Lördag 21/11

Sov ut i morse till halv elva. Det behövdes blev sent igår. Efter Idol körde jag hem Elin, hon bor nära brandstationen där jag skulle hämta mina föräldrar. Så jag åkte dit efter, men de ville inte hem så jag blev kvar där ca 3 timmar. Gick runt en sväng med Totti och sen observera vi alla på partyt. Det är alltid lika roligt. Trivs med folk där, alltid roliga samtalsämnen då de jobbar inom de områden som jag är intresserad av. Brukar vara folk från brand, ambulans och polis.

Jusde, Elin fick in salt i sina ögon igår. Hon måsta haft salt på fingret och kliat sig i ögnonen. Var bara tvungen att fota. Tyckte det såg så roligt ut kunde inte låta bli att skratta, kände mig så dum, hehe för man såg hur hon led.

Här är en bild där Elin tittar helt normalt med sina ögon:



Vad har mer hänt idag då? Jag har varit i stallet med mamma till en början. Vi gick ut och gick en skogspromenad på ungefär en timme. Efter det gick vi ner till fiket som ligger vid stallet och då kom även min syster, hennes kille och min kompis Jojjo. 

Nu sitter jag i soffan hemma hos min mamma och pappa. Ska ha tjejkväll här i kväll med mamma och syrran. Ska laga taco och se film.. mysigt. Men nu ska jag bara sitta och njuta ett tag till Camilla Läckbergs bok Isprinsessan som jag har på ljudbok. Har tänkt läsa hennes böcker så länge nu, tagit väldigt lång tid för mig att komma till skott bara.

Bilder från promenaden:





IDOL

Sitter här med Elin och Totti. Vi ska snart kolla på Idol. Tittade precis på vilka låtar som alla ska sjunga. Temat är Kärlek, ska bli roligt. Efter det ska jag åka och hämta mammsen och pappsen som är på party. Brukar bli så att jag kommer dit och sen så ska de vara kvar lite till, hehe så du brukar det sluta med att jag också stannar där ett tag. Det är nämligen på pappas gamla jobb. Fast det är bara trevligt, massa roliga människor att prata med.
Nu ska vi se IDOL!

Planerar..

Jag och Totti sitter och funderar på när vi ska åka in till stan och shoppa och gå på café. Finns ju jätte fina cafén som jag skrev om förut och massa fina butiker. Så nu måste vi boka in en dag, någon som vill följa med?

Tottis önskelista inför julafton:



Denna snycka jacka från Pawprint

Sjukling Michaela här.

Sjuk idag. Är förmodligen från vaccinet igår. Sov jätte dåligt i natt. Hade frossa och sen helt plötsligt jätte varm. Tänkte hoppa över skolan idag. Känns jobbigt att åka mer än en timme fram och sen tillbaka när man är sjuk. Sitter på föreläsning nu och säger såhär, SKULLE STANNAT HEMMA. Är föreläsning om litteratursökning och det kan man redan plus att han som föreläser sa att man inte kan föreläsa i det här utan man ska göra det praktiskt. Så efter en kvart sa han det att nu skulle ni kunna gå hem men man ska inte släppa hem elever efter en kvart. Så nu står han och bara pratar och skämtar. Känns helt onödigt, jag och min grupp kunde börjat skriva vår rapport i stället. För vi kommer sitta varje dag i en vecka nu. Så ingen tid får gå till spillo. Ska snart åka hem och sova:) skönt!!

Svårt att hålla ögonen öppna!

Nu är jag trött, har suttit och jobbat i 3 timmar med beställningar nu. Och jag har fått göra om fler gånger för att det inte gått ihop. Men nu är jag nästan klar, får ta det sista i morgon.

Sprutan gick bra, lite intensivare än vanligt. Kändes som armen vreds om efter det kände jag inget på flera timmar. Alla vänner har sagt " vänta du bara, det kommer du kommer inte kunna sova på armen". och det stämmer är helt stel i hela armen men värst är nog min axel.

Nu ska lilla jag gå och lägga mig och läsa lite tills jag somnar.


Spruta

Nu ska jag i väg till vårdcentralen och vaccinera mig. Lilla jag är ju så känslig mot allt, så fort någon är sjuk blir jag sjuk. Så sist när jag skulle ta den så var jag dålig.  Men nu så, men jag har haft riktigt svårt att bestämma mig om jag ska ta den eller inte. Det som övervägde var att jag inte vill smitta någon omkring mig speciellt små spädbarn : ( plus att vi snart ska till USA och vad händer om man blir dålig där? Nej, så nu ska jag åka och hoppas på att jag inte får så många biverkningar.

Hej

Fortfarande mörkt och trist ute, bara regn hela tiden. Vill hellre ha kallt och snö nu känner jag. Fast det är ganska mysigt när det är mörkt så kan man ha tända ljus och så. En nackdel är att jag gärna sätter mig och kollar på en massa serier på tv och när jag väl gör det kan jag bli fast, inge bra.

Totti och jag var precis ute och gick med Angelina. Så skönt att ha en vän som bor så nära, bara gå ner och ut genom porten så är man snart framme. Man behöver inte planera i förväg.

TACK FÖR DITT SMS GUMMAN!

God natt

Snart dags för mig att lägga mig : )

Natti Natti

Sluta tidigt : )

Så härligt, slutade tidigare idag. Hela en 1 timme ochb 45 min hur skönt är inte det. Speciellt när man sitter och tänker på sin sötnos som är hemma själv. Och idag var det på gränsen till att jag ville att någon skulle titta förbi honom, men nu slutade ju allt så bra.

Här har ni 2 bilder på Totti i sin nya tröja, den är så söt.






God morgon alla sötnosar!

Hur står det till idag?
Men mig är det bara fint, dock fortfarande tråkigt väder. Men det är inget att göra åt nu. Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder som de brukar säga. Sitter och planerar min resa till skolan. Har föreläsning i dag, sen efter den blir det hem och gå ut med Totti en sväng innan jag ska i väg på nästa grej. Då blir det möte : )
Sen i kväll har jag tänkt tända ljus, göra mig en stor kopp te och sätta mig i fotöljen eller soffan och bara läsa min bok som jag precis börjat med. " I de lugnaste vatten" av Viveca Sten.
Så det blir en lugn och skön kväll efter skola och möte : )

Mysipysi!

Sitter hemma och har jätte mysigt. Har tända ljus och kollar på Johan Falk filmerna, me like. Kollade precis på 5:an, men jag tycker den var minst bra av alla jag sett hittills. Ska se 6:an nu på en gång : )
Sen kanske vi ska träffa Angelina och Daniel..

Jag och Angelina var i stallet tillsammans idag, jätte mysigt. Vi pratade massor om framtiden.
Vi var ute och gick med Miramis. Totti fick stanna hemma, han gillar inte stallet när det är så blött och kallt.
Jag har så ont i min häl, haft det sen i somras nu. Blivit som en stor förhårdnad hela hälen känns det som. Det ilar och svider massor. Jag fixar och fixar men tycker inte det blir bättre. Har aldrig haft problem sist, men i somras gick jag med "foppa tofflor" hela sommaren och det var då det blev så.
Sitter med inpackning på hälen nu, först lite bra krämer sen på med plastpåse och strumpa : )
Ska köra lite fotbad i morgon och fila, usch nu förstår jag de kunder som har häl sprickor. De säger att de kan ila enda upp i benet. Är verkligen inte skönt.
Nu tillbaka till myset.

Vad är livet?

Vi människor tar till benen för att
hinna ifatt tiden
Jagar svaren som inte existerar
springer i vårat ekorrhjul
runt runt runt
tills våra ben huggs av.

Vi griper krampaktigt efter extasen
tror vi kan stjäla ljusen från
himlavalvet
vill äga sånt som inte ägas kan
famlar uppåt uppåt uppåt
tills våra armar huggs av.

Så när vi ligger där ben och armlösa
smickrar vi överheten
för att få smärtstillande för
misslyckanden
nickar nickar nickar
tills våra huvuden huggs av.

Så är livet till ände
som vi alla gick miste om.


Är det inte meningen att livet ska levas också? Inte bara detta jagande efter pengar, karriär, status, prylar...I jakten på " lyckan " missar vi det mest väsentliga - att ta tillvara stunden här och nu, njuta av det lilla - som egentligen är det stora - och det är först när vi gör det som vi verkligen kan säga att vi lever - fullt ut!

Tycker det här var en bra text och en bra kommentar som en tjej hade skrivit.

Taget från www.argus.nu


Lördag

Hej : )
Skulle skrivit igår men jag satt och väntade på Kajsas inlägg och sen somnade jag..
Blev tyvär ingen inlägg från henne men det kommer förhoppningsvis i framtiden.
Jag hade en jätte bra kväll igår.
Blev hembjuden till mina vänner Jennie och Robert.
Så jag var där och umgicks med de.
Sen kom deras fråga, de frågade mig om jag ville bli gudmor till deras dotter, eller fadder som det nu kallas.
Jag blev så glad och otroligt rörd : )
För jag vet att de har hur mycke släkt och vänner som helst.
Men av alla så har de valt mig.

Är inte lång tid kvar till dopen, bara 2 veckor kvar och jag längtar massor tills jag ska bära in Wilda i kyrkan.
Kommer vara jätte mycket folk så det kommer nog bli lite pirrigt.
Jag är så glad!!!


Snart helg

Snart är det helg och jag har verkligen längtat till att bara ta det lugnt och vara med familj och vänner. Blir någon kund också men det känns bara roligt. Ser så mycket fram emot i morgon då jag ska hem till en vän och fika och bara umgås. Blev inte många rader idag. Det får stå för Kajsa som strax ska gästblogga här hos mig.

Ond cirkel

Har ställt klockan på 6 i morgon. Då ska jag ta mig i kragen och verkligen gå upp och ut och gå så jag blir lite pigg. Spelar ingen roll vilken tid jag somnar idag, jag måste upp och hålla igång hela dagen så att jag kan somna på kvällen. För det här är inge roligt :( Nu har det varit såhär i mer än en vecka. Förut har jag i alla fall kunnat lägga mig i sängen och kopplat av och till slut somnar, igår när jag la mig fick jag sån ångest och panik när jag inte somnade. Då blir det bara värre. Minns när jag var barn och vaknade mitt i natten och det var skola dagen efter. Jag blev jätte orolig att om jag somnade om skulle jag inte vakna och gå upp till skolan. Så jag fick sova med min mamma som lugnade ner mig : D.. Får helt enkelt läsa tills jag somnar med boken över mig. Brukar ändå somna till slut om jag ligger och läser.
Hörs i morgon, eller när vi alla har vaknat.

Natti Natti


Glad

Är glad nu när jag sitter här i soffan. Har varit och tränat idag och varit ute och gått, känns hur bra som helst. Var ute och gick med min kusin Fredrik. Var riktigt mysigt att gå runt med honom och snacka massa skit. Var för länge sen vi gjorde det. Vi har planerat att han, hans bror, jag och min syter ska ta en hel helg tillsammans och åka till antingen vårt landställe eller deras och bara ta det lugnt. Vi 4 har alltid varit som syskon och folk har fler gånger trott att vi är det. Vi har alltid bott ca 100 m i från varandra och familjerna har alltid umgåtts mycket.
Så det ser jag fram emot :) Nu ska jag ladda mig inför "oskyldigt dömd"

Måste rensa tankarna

Nej, kan inte hålla på så som jag gör nu. Måste rensa min hjärna och varva ner. Det här är tecken på stress, kan inte somna eller gå och lägga mig. Men egentligen gör jag ingenting just nu. Hjärnan bara maler och maler...
Så får det inte vara, så nu måste jag ta tag i "problemen" som gör att det blir såhär en gång för alla. För det är varken roligt eller hälsosamt.

Hundcafé

Sitter och kollar lite efter hundcafé på nätet. Har velat gå på nått ett tag nu, så jag tänkte att jag skulle ta tag i det : )

Finns ju flera kollade lite på:

www.himmelskahundar.se

www.smalltobig.se

Båda verkar super mysiga. Så vi får nog ta och gå till båda : ) tänkte börja med Himmelska hundar, har sett många skriva fina ord om dem!!!

Dagen

Hälsouppföljningen gick jätte bra idag : ) Hade gått ner 6 kg och det var bara i fett. Känns super duper bra.. Det jag själv vill ändra är mer "pulspass" där man får igång pulsen. Min vardagsmotion går jätte bra nu. Är upp i snitt 10 000 steg per dag nu. Har precis kommit in från en prommenad på ca en timme. Det är väldigt skönt att vara ute och gå på kvällarna, fast det är lite kallare. Huvudverken är helt borta nu, men den var med mig halva dagen också : (

Migrän

Vaknade med migrän tidigt i morse : ( hade tänkt att jag skulle gå upp tidigt och ut och gå och göra mig klar i lugn och ro. Så blev det inte för jag fick ta en tablett och lägga mig igen, så jag kom upp kl 12. Är jätte seg fortfarande och huvudet känns men inte lika mycket. Så nu har jag gjort mig iordning och ska i väg på hälsoanalys, så håll tummarna för mig att det har gått bra och att jag gjort framsteg. Vet att jag gått ner 5 kg nu i alla fall. Går sakta med säkert neråt.

Kram på er


Hej på er!

Vad har ni alla för er? Själv sitter jag och Totti och planerar en mysig stund nu på lördag när vi ska ha öppet hus för lite kunder och nära och kära. Vi tyckte att det var dags för det nu när många är stressade och deppiga i mörkret. så vi hoppas att så många som möjligt kommer så ska vi ta hand om de ; )

Jag har varit och shoppas lite saker till Totti och hans päls idag. Så tanken är att jag ska börja klippa honom själv. Började med att klippa nosen idag, det gick över förväntan måste jag säga. Han var super duktig min lille prins. I morgon blir det dusch och sen klippa kroppen. Jag och mamma klippte klorna på honom i helgen, han tycker inte om det så man måste vara två st för att göra det än så länge. Fast det blir bättre och bättre i alla fall.

Nu ska jag och Totti göra oss klara för en liten runda, sen ska vi lägga oss tidigt i kväll och läsa så att vi somnar tidigt!


God morgon

Nu sitter jag i skolan och ska snart göra lite datorövningar. En lång dag i skolan i dag. 10-16 väldigt sällan vi går så länge. Så först 2 timmar vid datorn sen en timmes lunch sen tre timmar föreläsning.


Totti

Totti kommer få en ny tröja i veckan, den är super söt : ) Med ben och så, han fryser ju så mycket. Kunde bara inte låta bli den här söta. Ska ta julfoton med honom i veckan också med tomteluva : ) Så de lägger jag upp här sen. Ska bli jätte roligt han har fått en massa fina tomte saker från Lechien.

Denna dräkt är handgjord och så gullig.

Velour blå, liten1

Velour blå, liten2

Velour blå, liten


Saknar dig

Saknar dig otroligt mycket : ( Var länge sen vi sågs nu, och vårt samtal i dag var riktigt härligt. Jag kände verkligen hur mycket jag har saknat dig!!! Tänker på nästa år, men jag är så glad för din skull! 

                                                           

 


 

                                                                      Jag älskar dig.


Tufft

Hemma igen efter middagen hos mormor och morfar. Var riktigt tufft att dricka soppa idag när alla andra åt jätte god mat : ( Riktigt riktigt tufft ska jag säga, men jag klarade det. Så jag är väldigt glad. Nu ska jag dricka min sista soppa, blev lite senare idag. Sen blir det lite te framför en film. Först ska jag se klart på ensam mamam söker :P

Tufft tufft men det varar ju inte för alltid : ) Utan det är ju en viss period bara. Sen ska jag förändra mina vanor och förbättra vardagen. Nu är det bara viktminskningsperioden. För som många säger, det svåra är inte alltid att gå ner i vikt utan att behålla den.


Fars dag

Idag är det alla pappors dag : ) Jag har jobbat hela dagen, haft flera kunder. Har varit en bra dag med många trevliga kunder. Nu ska jag och familjen i väg till mormor och morfar på middag.

Ha en bra eftermiddag och kväll på er!

Kram

Frisk luft

Har blivit en hel del frisk luft idag. Jag och lite vänner har varit i stallet hela dagen. Riktigt härligt, först körde vi min lille ponny och efter det hjälpte vi en annan tjej med träningen. Hon håller på att köra in sin häst. När vi var klara där så gick vi hem från stallet. Så i dag har det blivit en del steg och jag är inte klar för dagen än.

Är hemma hos farmor och farfar nu och hälsar på. Har varit med de på kyrkogården och tänt lite ljus. Var väldigt vackert där nu. Många som hade varit där och tänt. Förmodligen för i morgon då det är farsdag.

Nu ska jag vara lite social och umgås med de innan jag ska gå hem : )

Skriver mer då.

Kram så länge!!


Tävling- vinn valfri t-shirt från Pawprint.

Jag och Totti är med och tävlar om en T-shirt till Totti.
Var med du också på Fionas blogg.

Den det finns fler fina tröjor, men den här vill vi vinna:

Klicka för att visa större bild... 

www.pawprint.nu


6 november

Dagens humör: Inte på topp, men Totti får mig glad.
Dagens mående: _Bra : )
Dagens borde: Plugga o träna.
Dagens frisyr: Knut och uppsatt lugg.
Dagens klädsel: Leggings, klänning och en kofta.
Dagens planer: Stallet, Träna med Totti, plugga och planera lite (jobba)
Dagens vill ha: MIN KLOCKA, som borde kommit nu, snart en vecka sen.
Dagens längtan: När det är mörkt med tända ljus och mys i soffan.
Dagens fundering: En hel del... som vanligt.
Dagens beroende: Totti
Dagens tråkigaste: Det här tråkiga gråa vädret.
Dagens tidning: DN
Dagens serie: Idol
Dagens film: Någon komedi eller kriminalare.
Dagens bok: Den orolige mannen- Henning Mankell




Dags att sova?

Jag är rätt så pigg, massor att tänka på. Svårt att slita sig från datorn och gå och lägga sig då. Men det ska jag göra i alla fall, annars kommer man aldrig upp itid i morgon.
Ska orka träna, plugga och fixa en hel del i morgon. Så klockan kommer att ringa ganska tidigt.
Sov så gott nu alla som fortfarande är vakna som mig : )

jusde har läst en bra blogg idag, Monique som skriver om kost och hälsa. Läs henns blogg här.

Otroligt vad man kan lära sin hund.

tittar på massa filmer där folk har lärt sina hundar en massa roliga saker. Jag och totti kommer också dit en vacker dag : D

Här är Toypudel som Totti.


Sjungande Chihuahua


Stegtävling november

Har skrivit om att det är stegtävling nu i November. Man ska komma upp i 200 000 steg innan november är slut. Och om man gör det så får man ett paraply eller en handduk : )

1) 9102 steg                                 
2) 10235 steg
3) 5707 steg
4) 10009 steg

 Summa: 35053 steg


Träning

Härligt med träning, så skönt när man kommer hem och sätter sig och jobbar och pluggar.
Kör ju deras "mat" nu också med soppor och bars. Har kört i en månad nu. Det har gått i vågor. Har fyllt år under tiden så då blev det en del fusk. Det förstör tyvär otroligt mycket. Så nu ska jag sköta mig extra noga. För den här gången ska jag lyckas!!! DET FINNS INGEN SOM KAN STOPPA MIG!!!

Köpte även med mig lite soppor och bars. Mina favoriter är :

Drickfärdiga Choklad shaken, men det finns 4 st olika.



Bild lånad från Itrim.se

Köpte även mellanmålsbar, min favorit där är den med bär.




Snö

Nu snöar det ganska mycket ute, men det blir bara blött : (
Jag och Totti var ute men det gick inge vidare, hehe han gillar inte att vara ute när det är blött och kallt. Så det blev bara en runda runt huset. Knappt det ville han fast han hade jacka på sig.

Snart ska jag ta en kund och direkt efter det ska jag ge mig i väg till Itrim för ett träningspass.

Hörs senare : )

Dröm

Här är mitt sista inlägg jag gjorde i en av mina bloggar förut:

Hund



Får perioder i livet då jag vill skaffa en hund. Och varje gång jag verkligen vill det är då jag varit hemma hos Angelinas föräldrar. Fast jag måste tänka på hunden. Jag skulle inte ha den tiden just nu. Har för många bollar i luften.
Ska få allting att rulla på salongen samtidigt som jag redan har ett jobb. Så det gäller att prioritera.
Får inte bara tänka på mig själv. 2008-apr-10

Och tiden kom : ) Ett år senare hade jag tiden att förverkliga min dröm : )

Totti

Det är så underbart att ha Totti!
En vän som alltid finns där för en.
Han är så söt, springer runt och leker nu.
Det är bra, han har haft svårt att sova flera nätter i rad.
Så nu blir han nog trött.
Vi ska snart gå ut innan vi ska lägga oss.
Sitter och kollar en massa hundkurser och lite smått och gott så jag har helt tappat bort tiden.
Har även suttit och kollat in mina gamla bloggar.
Har gjort ett par under åren :P
Det här är den 5:e bloggen.
Fast alla har varit helt olika, en om bara naglar, en om bara Totti som jag inte skrivit i på super länge..


Mitt första inlägg i min första blogg : )

Hejsan Svejsan!

Då var det dags, det som jag så länge väntat på, en egen blogg. Har funderat och funderat med aldrig startat.
I går kväll ringde jag min bästa vän, vi pratade på som vanligt och jag var ovanligt glad. =)
Jag kände att jag hade en massa saker att tala om och bara prata om. När vi sen hade lagt på bestämde jag mig för att det var dags att börja blogga. Jag har alltid en massa tankar som jag vill få ur mig. Bara sitta och skriva och berätta om det som man går och tänker på. När jag var liten skrev jag alltid dagbok. Men det är ganska jobbigt om man skulle ligga och skriva i den varje dag, man får så ont i armen. Men att sitta vid datorn är så mycket lättare.
Så nu kör vi, kommer nog att bli en hel del tankar och bilder m.m.
Ha det bra!
Kram
2007-maj-16

God kväll

Har ni alla haft en bra dag?
Det har jag nog haft, men jag har varit riktigt trött, så trött så att jag somnat fler gånger under dagen.
Har varit på föreläsning och jobbat idag.
Kom precis hem från att ha varit och fixat min bokföring och gått en prommenad med min mamma. Det var riktigt skönt faktiskt att få komma ut. Blåste och haglade dock en del men det blev bättre mot slutet.
Är med i en stegtävling nu under November. Man ska ha kommit upp i minst 200 000 steg innan månaden är slut. Så det är inte så farligt.
Mitt mål som jag har satt själv är minimum 9000 steg, det har jag på papper men i huvudet har jag nog 10 000.
Så jag kommer nog ändra det i min motivationsbok snart :D

kl nio börjar en av mina serier jag följer och det är "oskyldigt dömd"
Sen efter det ska jag träna lite, jag har nämligen Pilates på dvd hemma som jag kör i bland. Men nu var det alldelses för länge sen.

Winsor Pilates kallas det och ni känner säkert igen det från Tv, och jag tycker det är riktigt bra faktiskt.
Gäller bara att man gör det.
En anna sak jag önskar mig nu är:

Zumba Fitness- såhär står det på tv-shops hemsida:
Zumba Fitness baseras på konditionstränande, rytmisk dans och har blivit en av de snabbast växande träningsformerna i USA. Heta latinska rytmer som cumbia, salsa, samba och merengue har kombinerats med läckra danssteg som tränar överkroppen, underkroppen och allt däremellan. Det är så kul att man inte ens tänker på att man tränar!

Du får en fantastisk form. Konditionen ökar, kalorier förbränns och både balanssinnet och koordinationsförmågan ökar. Samtidigt har du riktigt roligt! Och bäst av allt: Zumba är så lätt att lära sig att du kan få resultat redan från början!


Jag tycker det ser så roligt ut. Har nog tyvär lite litet hemma för att kunna göra det framför tv.

Nu ska jag tända lite ljus från Partylite i mina nya fina lyktor och ladda inför tv.

Kram


Gulliga bilder

Tänker på när man var liten.






3 nov

Dagens humör: På topp : )
Dagens mående: Bra, knappt förskyld längre.
Dagens borde: Plugga, träna, jobba.
Dagens frisyr: Inte hunnit fixa någon än.
Dagens klädsel: hm, vet inte riktigt vad det blir. Klänning när kunderna kommer kanske, annars blir det nog mjukisar.
Dagens planer: Jobba, plugga, träna & diska.
Dagens vill ha: MIN KLOCKA, som borde kommit nu....
Dagens längtan: Till stallet i kväll med min vän Jojjo
Dagens fundering: En hel del.
Dagens beroende: hm, svårt det där, vet inte riktigt idag.
Dagens tråkigaste: Att jag blir tvungen att hoppa över en intressant föreläsning.
Dagens tidning: DN
Dagens serie: Brothers and sisters
Dagens film: Blir ingen film idag inte, men mina favvosar just nu är Johan Falk!
Dagens bok: Den orolige mannen- Henning Mankell
Dagens låt: " Not an angel" med City sleeps



Tisdag

Skönt att vara uppe tidigt.
Har precis tagit en varm dusch och diskat lite hemma.
Ska ut på en prommenad sen tänkte jag.
Har en kund sen och efter det skolan egentligen.
Men jag tror jag måste skippa skolan för att få ihop allt annat idag med jobb och hästen.
Så det får nog bli sitta hemma och plugga istället. Det ska nog gå bra.
Ska försöka hinna klämma in ett träningspass också mitt på dagen, var 2 veckor sen sist : (


Ljusparty

Idag har jag haft en mysigt stund med vänner och bekanta hemma hos mina försäldrar där vi hade ljusparty med en massa ljus och andra härliga produkter från Partylite.
Tycker de har helt underbara saker och deras ljus doftar så gott : )
Fick tyvär inga bilder på det, hade fullt upp med allt annat : ( får se till att fixa det nästa gång.

Nu ska jag betala lite räkningar, tråkigt :P sen ska jag umågs lite med Stoffe : )

Sov så gott på er!!
Kram

New York med min älskling!

                                                   

Sm-Guld

Nu är min sambo överlycklig. Har inte träffat honom än för han är ute på partyt som många aikare är på i kväll. Så jag träffar inte honom före i morgon, men jag hörde hur glad han var i telefonen : ) Så jag är glad för er alla aikare : )
Nu är Mikkis här och kollar på film med mig. Eller jag sitter här just nu och har kollat all mail och fixat med schemat för veckan. Planerat mina dagar efter skolan och alla kunder.
Funderar på om jag ska och träna innan skolan i morgon, men tyvär öppnar inte gymmet för 9 i morgon. Varannan morgon öppnar de 7, hade varit toppen om de gjorde det i morgon men inte då : (
Får se hur det blir, nu när jag känner mig bättre igen vill jag komma igång ordentligt.

Är inte många dagar kvar till New york nu.


Uppsats

Förlåt att jag inte har skrivit. Uppsatsen har tagit väldigt mycket av min tid den här veckan.
Har fortfarande inte fått upp en del bilder som jag har lovat men de kommer. Har inte haft tid att lägga in allt på dator än.

I fredags var det utflyttningsfest hos en kompis, var bara där ett tag sen åkte jag hem och sov då jag skulle ha kunder tidigt på lördag.

I går var jag och några vänner på en maskerad.. Det var jätte roligt att se alla utklädda, jag var då en bebis... haha drack ur nappflaska. Blev inte super sent då heller. Tror jag var hemma kvar över ett eller nått sånt.

Idag har jag mest suttit framför datorn, har haft ett uppehåll på ca tre timmar nu för att ta hand om min häst.

Nu ska jag skriva klart min uppsats, det är nog max en timme till som behövs. Sen ska jag maila in den till min lärare så får vi hålla tummarna.

Jusde just nu håller jag tummarna för AIK!!! Hoppas att de vinner Sm- guldet i dag.

RSS 2.0