Framme på hotellet!

Kämpar med att försöka lägga upp bilder via mobilen men det går Inge vidare. Annars får jag bara skriva : ) och visa bilder när vi kommer hem. Stoffe har precis lagt sig och jag tänkte försöka plugga någon timme eller två. Sen blir det fin middag i restaurangen. Fast ingen mat slår ju den som min pappa lagar där hemma till sina gäster!!!

På väg

På väg
Nu är jag hemma hos mamma och pappa och lämnar Totti och fixar det sista med min bokföring innan jag ska åka till Stoffes jobb och ta taxi ut till hotellet vid arlanda.
Har precis kollat och vi har trådlöst internet på hotellet i New York så om ni vill ha koll på vad vi gör så kan ni kolla in bloggen ; )
Ska försöka lägga upp en del där, och hoppas på att även få upp lite bilder.

Ha en super kväll och gott nytt år på er alla!

Puss&Kram
Michaela

 


Bedtime

Har precis lagt mig i sängen! Var hos Angelina o Daniel nyss. Vi åt taco och hade mysigt : ) Är så pigg, men jag somnar nog om jag bara blundar och kopplar av. Snart är det ett nytt år och snart är vi i NY. Vill bara säga tack till allt stöd jag fått angående en ansökan, kommer berätta mer sen. Puss och god natt!

Förberedelser

Hej hopp : ) har precis färgat ögonbryna och fixat klart mina naglar. Ska packa klart allt nu så det är färdigt. Stoffe, jag , Angelina och Daniel ska ha lite myskväll sen. Igår blev det också mys när Helena kom förbi. Nä nu ska jag fixa klart, känns inte som att vi ska åka nu. Puss & kram

Nu ere kväller

Har precis varit ute på en liten promenad i kylan. Riktigt kallt ute i kväll. Ska snart gå och lägga mig : ) sov då gott!!

Jobb

Är massa jobb den här veckan nu : )
Många som vill ha fina naglar inför julen!
Har en liten rast nu för en kund sitter fast med tåget.

Längar till julafton, ska bli mysigt att träffa all släkt
OCH
A&D : )


Mys helg

Har haft en härlig helg : )

I fredags spenderades kvällen och hela natten hos Angelina&Daniel. Var super trevligt och Mikkis och Kim kom också förbi.

Igår var jag och Mikkis i stallet, hehehe var länge sen det var så roligt... som folk skrattade åt Mikkis.. hehe nya stallmodet ; ) Och polisen kom när vi satt och fikade.. så jag sa det till Mikkis, haha de kommer säkert för att hämta en prostituerad ; ) kunde inte hålla mig efter 2 timmars sömn, hehe.. alla skrattade inkl polis och alla som jobbade.



man ser ju inte så bra men hon har bara nätstrumpbyxor på sig och en kort tröja under jackan..



Sen blev det en god middag med avokado med god röra i, lax, sallad, sås och saffransris, MUMS!!








Ha en härlig söndag kväll alla! det ska jag ha, ska mysa med lite vänner efter en dag full med massa kunder : )


Så söt : )


1 vecka kvar!

Om en vecka är det julafton :)

Vilken snöstorm det är ute, bara snöar och snöar.

Ska snart iväg på ett litet äventyr med Angelina.

Se om vi tar oss fram i stormen  ; )

Ikväll blir det gymmet som gäller.

Ska även duscha och klippa klart Totti.

Han har kommit i perioden där han byter päls kvalite eller hur man ska säga, så han får tovor hela tiden nu.

Blir en ganska lugn helg med en del jobb och mys med familj och vänner!!

Borde plugga mycket mer än vad jag gör just nu.

Men jag är så inne i massa annat just nu.

 


Håller tummarna

Idag fick vi veta att flygbolaget som vi ska åka kanske kommer att gå ut i strejk under perioden som vi ska åka. Allt är inte klar ännu, flera advokater jobbar för fullt.. Så nu gäller det bara att hålla tummarna.
Så länge som vi har längtat efter den här resan, nu är det bara 2,5 vecka kvar.

Hade en mysig kväll med Stoffe och Totti. Var ute och gíck i snön i cirkus en timme. Totti älskar verkligen snön, är så roligt att se honom så glad. Måste klippa honom kortare för det fastar så mycket i hans päls.

Dags att sova nu : ) I morgon blir det mycket jobb, träning och stallet.


Julbord

 
Nu ska jag snart iväg på julbord. Ska bli super mysigt, har inte varit på det förut. De flesta går ju på det men sina jobb. Har mer varit firmafester och sånt jag gått på.
Har precis gjort mig klar : ) Hela helgen har jag fått höra att jag har fått längre hår. Är nog 2 st som frågat om jag har förlängning. Tycker i och för sig själv att det har växt massor sen typ september.. Trivs med lågt hår nu, hade ett par år när jag bara klippte kortare och kortare, och klippte upp och tunnade ur massor. Men nu får det vara långt ett tag till i alla fall ; )

Ha en mysig kväll i det härliga vädret! ÄNTLIGEN ÄR SNÖN HÄR!

 

Sorry

Har inte skrivit på länge nu, har inte mått så bra.. Börjar bli bättre!!
Tack för allt stöd jag har fått.. Jag har underbara vänner!
De bästa i världen. Ni vet vilka ni är så ta år er!

Angelina, vi kan ju dela upp det.. Du tar kanel och jag kardemumma ; ) ; ) hahah

Grattis pappa : )

Nu vecka igen och idag är det min pappas födelsedag!

Helgen har varit helt underbar.

Julmarknad med familjen och vänner.

Middag med Daniel&Angelina på lördagen och mys hela natten lång ; )

Igår blev det lite blandat jobb och sen på kvällen julfika med D&A igen, vi är som en familj.

Vi ska till och med träffas och fira julafton på kvällen när alla är klara hos sina respektive familjer..

Längtar redan, kommer bli super mysigt!!

 

Har varit ute och gått i en timme nu, ska varva ner lite och göra mig i ordning för skolan.

sen blir det en kund och sen ska jag till mamma och pappa!!


Julmarknad!

God dagens : )

Haft mycket att göra de sista dagarna.
Mycket i skolan och med ett nytt företag som jag håller på att starta.
En del papper och sånt som ska bli klart.
Har dessutom blivit lite förskyld igen och ont i halsen.

Idag ska jag och Stoffe umgås med våra grannar Angelina och Daniel hela dagen.
Vi ska snart åka till en julmarknad, sen blir det middag och mys i kväll : )

Sen blir det jobb hela dagen i morgon.


Jippi

Tjenixen i stugan : D

Känns som en bra dag i dag.

Dagen började med möte, därefter ett träningspass och prommis med Totti..

Ska snart i väg till en kompis och jobba lite.

 

Fick precis ett mail från en gullig kund på hennes naglar, min kamera hade dött så hon fotade när hon kom hem. En av mina kunder som jag har haft längst och som alltid vill göra massa roliga saker på naglarna.


Nattuggla!

Halloj på er : )
Kan tänka mig att många av er redan ligger och sover.
Ska också lägga mig snart, blev senare än jag planerat idag.
Dagen har inte bestått av så mycket, plugg med min grupp och hundkurs.
Håller även på att pysslar med mina projekt.
Har många kunder nu inför jul och nyår också, så en del jobb blir det : )
En fördel med att ha eget företag är just att man kan planera sin tid så otroligt mycket, det är jätte härligt : )
Fast det finns många nackdelar också, man får inget gratis och måste hela tiden marknadsföra sig själv och sitt företag för att det ska gå bättre och bättre. Fast det är roligt.
Är så glad över alla kunder jag har. Kunder som kommer tillbaka gång på gång och som verklign är nöjda.
Kunder som kan skicka ett sms dagen efter och säga att de är så nöjda och glada. Det är jätte roligt. Har kunder som åker från andra sidan stan, finns de som åker 1,5 tim hit och sen hem igen!
Det gör en otroligt lycklig.

Här är min söta gud dotter : ) Ska och hälsa på henne i morgon, längtar redan.


RSS 2.0