Fredag

Känns som en grym dag idag..

Hunnit med så mycket både tråkigt och roligt.

Det tråkiga är sånt som man alltid måste, städa, plugga (fast det kan vara roligt också) och diska.

Även hunnit med träning på gymmet, sola, äta god thai lunch, hårinpackning, peeling, format ögonbrynen+färgat, gjort mina naglar och dessutom pricken över i:et.. gjort mina två deckarinlämningar som jag låg efter med för att jag haft så mycket i skolan. Så nu behöver jag inte må dåligt.

I morgon ska jag ha en kund på fm. Tänkte gå upp lite innan det och göra mig i ordning och diska det sista. Efter det ska jag till stallet och göra min bokföring. Sen blir det en kväll hemma hos Mikkis med lite vin och planering och sen får vi se vad vi hittat på och vilka vi kanske träffar ;)

Söndag blir lite mer styrt för då har jag fem kunder som väntar och på kvällen där lär det bli lite skrivtid för mig : )
Är så härligt att sitta och skriva för man är som i en helt annan värld. Och man är verkligen inne i den. En värld där man själv bestämmer allting.. SÅ HÄRLIGT!!!

Twitter:

michisberglund

  1. Skrivit om en skräckupplevelse i vardagen.. half a minute ago via mobile web
  2. Härligt med en unna mig själv em, byggt på mina naglar o fixat ögonbrynen. Tar alltid hand om kunderna o inte mig själv. about 3 hours ago via mobile web
  3. Inlämningen till handledaren är klar nu bär det av mot gymmet och sen blir det sola med Angelina! about 11 hours ago via mobile web
  4. Varit en sväng på Ikea idag, man hittar alltid massa roligt : ) 1:48 PM Apr 22nd via mobile web
  5. Är riktigt seg idag, sitter i skolan och skriver metod avsnittet på min uppsats, det går trögt : ( 1:37 AM Apr 21st via mobile web
  6. Äntligen hemma igen, så härligt. Som jag har längtat hem den här kvällen. 2:22 PM Apr 20th via mobile web
  7. Nu är det plugg och jobb blandat resten av dagen. Kommer bli en sen kväll! 12:38 AM Apr 20th via mobile web
  8. Kursen var så givande igår : ) 12:37 AM Apr 20th via mobile web
  9. Grubbel grubbel.. 4:13 AM Apr 19th via mobile web
  10. Jobb och därefter kursen "Att skriva kriminalroman" hela kvällen : ) 12:11 AM Apr 19th via mobile web
  11. Snart är det hemgång : ) 4:58 AM Apr 16th via mobile web
  12. I skolan för att skriva c uppsatsen.. 11:44 PM Apr 15th via mobile web
  13. Efter en härlig Kvällspromenad är det dags att avsluta en bra dag. 2:03 PM Apr 15th via mobile web
  14. Sitter med min skrivarkalender och planerar in skrivtid framöver! 11:13 AM Apr 15th via web
  15. Boj och därefter blir det en tur till skolan för att skriva lite.. 1:56 AM Apr 15th via web
  16. "Skriva Noveller" lektion 3, en väldigt bra kurs på distans i Multimanus regi. 2:22 AM Apr 14th via web
  17. Efter en härlig promenad i det härliga vädret blir det ett par timmar framför datorn. 1:34 AM Apr 14th via web
  18. Skriver om ett minne! 4:28 AM Apr 13th via web

Twitter

Jag är så dålig på att blogga nu.. Jag skriver så mycket annat nu. På min bok och c uppsats. Men jag har även skaffat mig twitter. Och där uppdaterar jag oftare, så om ni vill ha koll är det bara kolla där om ni tycker jag är dålig på uppdatering, haha. www.twitter.com/michisberglund

.

Snodde lite frågor från Angelinas blogg

1. Hur mycket pengar har du på din mobil? Obegränsat
2. Har du fått en kyss den närmsta veckan? Ja
4. Hur lång är du? 160
5. Vilken är den senaste filmen du sett? White out eller nått sånt hette den..
6. Hur löd ditt senaste sms? Stoffe möter dig där ; )
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms går fort och enkelt men är mer personligt att prata : )
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta
9. När såg du senast din mamma? För ca 15 min sen.
10. Icke godkänt i något ämne? Nej, eller en komplettering på en del av en tenta.
12. När vaknade du idag? 9
13. Vilken är din favoritplats? hm, finns många
14. Vilken plats föredrar du minst? Ja, bra fråga...
15. Vem får dig att må bra? Alla som står mig nära,  vänner och familj.
16. Hur stor är din säng? 160
17. Var sover du? I sängen
18. Hur många kuddar har du i sängen? Sex, fast ligger inte på alla ; )
19. Var har du bott/bor? Haninge
20. Tycker du om kinamat? Yes
21. Tycker du om kaffe? Nja,sådär men ibland kan det vara gott med kaffe om det är mjölk i.
22. Vad dricker du helst till frukost? Just nu blir det mest vatten men skulle gärna dricka juice eller typ oboy..
23. Kan du spela poker? Nja, inge vidare bra på det.
24. Känner du någon med samma födelsedatum som dig? Nej bara flera alla dagar runtom.
25. Vill du ha barn? Ja
26. Kan du några andra språk än svenska? Nja, spanska skulle väl det vara och engelska..
27. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, många gånger, haha fast aldrig när någon har skadat sig eller så. Bara när jag varit med pappsen på jobbet när jag var liten.
28. Föredrar du havet eller bassäng? Det beror på, jag gillar båda : )
29. Vad spenderar du helst pengar på? Hm, just nu är det nog hyra och andra månadskostnader, BORING!!!
30. Kan du rulla med tungan? Nej, eller jag tror inte det. Vet inte riktigt vad som menas med rulla.
31. Vem är den roligaste människan du känner? Känner så många.
32. Vad har du för ringsignal? Vibration
33. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja lite, eller någon finklänning och lite sånt.
34. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett blockljus.
35. Kan du byta olja på bilen? Ja, eller jag har bara stått bredvid när pappa gör det. Men kolla oljan kan jag i alla fall ; )
36. Vilken var den senaste boken du läste? Oj, jag som läser så många just nu. Läst flera från Liza Marklund nu.
37. Dansar du i bilen? Sometimes..
38. När var du i kyrkan senast? För ett år sen ganska så precis, tyvär under tråkiga omständigheter.
39. Hur många hål har du i öronen? 3.
40. Har du någon piercing? Nej inte längre..
41. Har du någon tatuering? Ja, ett hjärta med text "Evig Vänskap" på foten. Snart blir det fler ; )
42. När slutade du med gosedjur? Det var många år sen, men favvosarna finns kvar hemma hos min mamma och pappa.
43. Har du pojkvän/flickvän? Pojkvän Christofer
44. Har du en bästa vän? Ja
45. Vad är ditt mobil nummer? Okänt
46. Vad ska du göra ikväll? Kolla på Wipeout när Kenneth är med och plugga med Elin.
47. Har du några syskon? En lillesyster.
48. Vill du flytta hemifrån? Gjort det..

: )

Vaknade pigg och glad hemma hos Mikkis i morse : ) så härligt..
Helgen var riktigt trevlig med kalas och andra skojjiga aktiviteter.
Nu i veckan har jag inte gjort så mycket mer än att pluggat, tränat, stallet och bara varit.

Nu sitter jag på jobbet, jobbar fram till 12 och efter det blir det raka vägen till skolan..
Ganska skönt att sitta i skolan och skriva, blir att man får mer gjort där.

I kväll blir det promenad, städa och skriva en del.. Har en rolig uppgift till kursen på måndag.
Jobbar på att få igång mina skrivrutiner.. Så att det blir något skrivet varje dag.
Och i sommar kommer det nog gå ännu bättre.
Kommer bli en underbar sommar!!!

Finns här för dig Mikkis!!
Förstår hur du känner, men nu mår hon inte dåligt längre.
Kändes som att det var en del av mig också på något vis. Du och jag har ju varit som syskon hela livet funnits där för varandra. Många pussar&kramar till dig!


Plugg

Halloj : )

Sitter i skolan och pluggar med min kompis.

Det är plugg várje dag nu... fast vi har ett väldigt intressant ämne.

Nu ska vi sitta ett par timmar och skriva vår metod del.
Efter det blir det raka spåret till Itrim för att träna och sen till mammsen och äta lax och god sallad, mums.

Ska skriva lite på boken i kväll också. Måste börja strukturera upp det där och ha fastare skrivtider.


Bloggtorka

Har varit dålig på att skriva nu, tänkt göra det flera ggr men inte haft så mycket att skriva.
Har haft en bra påsk, hoppas att ni också har haft det.

Nu ligger jag i soffan och kollar på Legally Blonde haha, var länge sen jag såg den sist.
Ska snart gå och sova, är så trött.


RSS 2.0