Fredag

Dagens humör: Började lite sisådär men nu är det toppen.
Dagens mående: Fortfarande förskyld men bättre.
Dagens borde: varva ner o ut och gå en lång prommis.
Dagens frisyr: Uppsattlugg och utsläppt
Dagens klädsel: Lila klänning oc leggings.
Dagens planer: Redovisning, jobb och umgås med vänner.
Dagens vill ha: Min klocka som inte kommit än : (
Dagens längtan: Tills jag får koppla av och träffa vännerna.
Dagens fundering: GENUS GENUS GENUS...


Saknar

När man ser tillbaka på bilder kan man bli så glad. Jag var verkligen lycklig här, eller det är så jag ser tillbaka på det i alla fall. Vet att jag redan då ville gå ner i vikt, men när jag ser tillbaka nu så önskar jag att jag skulle vara så nu. Ni förstår nog hur jag menar. Och när jag har gått ner kommer jag nog klippa håret igen, många som tycker att jag ska det.






Trött

Är jätte trött efter flera dagars sittande framför en dator. Men nu börjar uppsatsen bli klar och i morgon ska den redovisas. Så typiskt att jag alltid ska vara sjuk samtidigt som man ska orka sitta framför en dator timmar i sträck. Jag börjar bli bättre i alla fall så det känns jätte skönt.

Ska ta mig förbi stallet en sväng nu innan klockan blir för mycket. Och sen öva på det muntliga inför i morgon.

Har inte blivit mycke motion de senaste dagarna bara små korta prommenader med Totti.

Vågar inte träna när jag inte är 100%-ig..

Fotbad

Så skönt, har precis gjort i ordning ett fotbad man härliga produkter och varmt vatten : )
Jätte skönt att ha fötterna i när man sitter och pluggar. Har ju så lite tid för allt då, så man får passa på.
Två flugor i en smäll ; )

Nu ska jag fortsätta skriva!


Resultat- tävling 3

Vinnaren av tävling nr 3 blev Lena.

Jag postar allt till dig, så du kan maila mig dina uppgifter.

Grattis : )


Ångest

Har lite ångest över skolan just nu, uppsatsen är riktigt svårt. Tror jag skrev det tidigare att det handlar om genuskunskap.

Varit på en kort prommenad idag, har inte orkar gå så mycket mer när jag varit sjuk. Längtar tills jag blir piggare och orkar med mera : )

I morgon kl 12 är det möte/ föreläsning om motion och hälsa. Tror tyvär inte att jag kommer att gå på den. Känner mig lite seg och har massor att skriva. Och även om det bara är en timme så är en till två timmar mycket när man blir avbruten hela tiden. Speciellt på dagen när man är som piggast.
Har svårt att somna på kvällen nu när det är så mycket. Lyssnar fortfarande på ljudboken " Den orolige mannen" av Henning Mankell. Var svårt i början innan man kom in i det men nu är det riktigt bra. Så jag lyssnar på det när jag lägger mig : )

Kan jag rekommendera andra som har samma problem som mig hemma, att ni inte får ha lampan tänd när er sambo sover :P

Erbjudande

I November kommer jag att ha ett erbjudande på ett nytt sett naglar.

Priset kommer att vara 450:- ( ord.pris 750:- )

Om någon är intresserad är det bara att gå in på min sida

www.finfinanaglar.se

där hittat ni mina kontakt uppgifter.


Ha en super bra dag nu alla, här är det jätte tråkigt väder.

Fast för mig gör det inte så jätte mycket, ska ändå sitte inne och plugga hela dagen.

Hörs sen = )


Sjuk igen : (

Förstår inte mitt dåliga immunförsvar. Nu är jag sjuk igen, är jätte jobbigt.
Blir så otroligt seg, inge bra när man sitter och skriver uppsats. Blir så lätt att man blir så trött så att man somnar. Har lagt in en ljudbok på mobilen idag också. Får nämligen inte ha lampan tänd när jag lägger mig för då störs min kille. Och jag kan inte somna utan att ligga och läsa. Så nu ska jag testa hur det går med det här. Lyssnade lite när jag gick ut med Totti en sväng på dagen, då gick det bra i alla fall :D

Har inte orkat lägga in bilderna idag.

Men jag fick en massa fina saker.

Berlocker till min klocka

Olika sorters te som jag hade önskat mig.

Massa ljus

En stor fin ljuslykta

En mixer så jag kan göra smoothie : )

Bra hårprodukter

Presentkort

Massa blommor

m.m

Kram


vilken helg

Tack alla underbara vänner för igår!
Jag fick umgås med underbara människor hela kvällen och natten : )

Är jätte trött nu.
Har haft släkten på fika idag.

Har en del bilder från födelsedagskalasen som kommer upp under morgondagen.

Kram


Grattis till mig!

Hinner inte skriva så mycket nu. Är min födelsedag idag :) Så jag har en del att fixa.
Tog lite bilder från partyt igår. Så allt det kommer upp senare i helgen : D

Ha en toppen dag nu : )

DET SKA JAG HA!


Party kväll!

Ikväll är det fest hos våra kompisar Angelina och Daniel, för Daniel fyller år idag!

Grattis på 21 års dagen Daniel : )



Bild lånad från http://makemeinspired.blogg.se

Lite bilder

Sitter och kollar igenom lite bilder på datorn. tänkte ta fram lite braför bilder så jag kan göra efter bilder sen : )
Roligt att ha lite bra för bilder så man kan se resultaten. Massa bilder på mina fina vänner : )


Kajsa och jag


Jag och Emelie för många år sen : )


Jag för ett år sen.


Haha jag och Stoffe på Cypern.


Mikkis och jag i 9:an.


Jag och Elin.


Angelina och jag.


Jag, Angelina och Helena inför studentskivan.

Sov så gott så hörs vi i morgon : )


Födelsedagsbarn

När jag var liten så hade jag flera vänner som fyllde år samma vecka som mig.

Jag fyller år på lördag den 24:e oktober.
En annan nära vän och jag låg på bb ihop hon föddes den 25:e oktober.
Sen en familj som vi umgicks med mycket när jag var liten hade en son som också fyllde år den 25:e.
Och på senare år blev det två vänner till som också fyller år då.
En annan kille som jag inte umgås med nu men som också låg på bb samtidigt fyller år den 26:e.
Och en kille jag umgicks med massor som också var min granne fyller år den 26:e.
När jag började gymnasiet så fick jag en klasskompis som fyller år den 23:e och nu sen 2,5 år tillbaka är min gulliga kompis killes födelsedag också den 23:e.

Så nu är det:
23:e = 2 st
24:e = Jag
25:e = 4 st
26:e = 1
27:e = 1

Och det är fler i början av oktober också, men de här är ju flera dagar i rad.
Så i helgen blir det kalas : D

Min dag!

Min gulliga kille kom hem med fina blommor till mig idag : ) Blev super glad.
Vi har varit riktigt duktiga i veckan tycker jag.
Städat massor, haft tvättstugan och fått ordning på allt vilket är helt underbart.









Totti är med oss i tvättstugan : )



Mellan maskinerna var vi ute och gick med Angelina och Daniel en sväng.
Det blev över 12 000 steg idag : )
Och nu har jag gått ner -3 kg

Plugg plugg

Varit på föreläsning idag, väldigt intresant. Var en filmvetare som kom och pratade med oss och visade lite filmklipp och så. Det är mycket i filmer som man inte alls tänker på och hur kön och genus kommer fram i filmer.
Efter det var det två stundeter som kom och berättade om sina c uppsatser. Så de ska jag läsa igenom har jag tänkt och hämta lite kunskap. Håller på att skriva en uppsats just nu, känns väldigt tufft.
Ska ha en kund nu och sen blir det läsa läsa och börja skriva.

Måste hinna med en prommenad i dag också, behöver inte vara en super lång men runt 30 min. Det är så skönt också. Få varva ner lite efter dagen : )

Glad

Känns som en bra kväll. Gjort mycket bra idag, inte bara suttit o gjort ingenting.
Har städat och fixat i 5 tim. Det blev så fint : )
Efter det gjode jag naglar på min fasters kompis.

Blev en supergod grekiisk sallad i dag, mums



Nu har jag tagit en lång dusch.
Har ont i kroppen : (
Tände precis ljus och la mig under ett täcke.
Ska försöka sova efter Oskyligt dömd idag.

Tack Angelina för prommenaden i kväll.
puss


Polisstudenter

Jag funderar ju på att kanske bli polis någon gång i framtiden efter jag är klar kriminolog.
Två bloggar jag brukar läsa är polisstudenterna Mathias och Hilda.
Där de skriver lite om utbildningen och övningar som de gör.

Hej hej

Hade jätte trevligt på ljuspartyt igår, det finns så fina saker. Så mysigt med ljus : )
Har ett ljus tänt nu i vardagsrummet, och en kopp te.
Kom precis hem från min mamma och pappa där jag har varit och städat bilen i morse.
Den ska på besiktning i morgon. Tänkt vilken motion man får av att städa, man förbränner kalorier på det också ; )
Fick ju hem en massa saker fårn Ikea förra veckan, har inte hunnit fixa klart allt. Så jag ska fortsätta med det nu.

På eftermiddagen i dag ska jag ha en kund som kommer och fixar sina naglar :)
Och efter det ska jag ta en lång prommenad innan jag ska sätta igång med min uppsats som ska in nästa vecka.
Tycker det är så svårt att komma igång bara. Lättare när man väl kommit in i den.

Ha en bra dag så hörs vi sen : )

Tävling 3

Glöm inte delta i tävling nr tre.
Tävlingen förlängs en vecka så ni får chans att vara med.

Här är tävling 3


Må bra tips

Vad gör ni alla för att må sådär extra bra. Ni får jätte gärna skriva en kommentar hur ni gör. Vore jätte roligt med lite tips.

Vad gör då jag för att må bra.

Nr 1: som jag tycker att alla ska göra det är att ha egen tid, det är något som kan vara väldigt svårt när man har mycket att stå i. Fast det är då som jag brukar känna att det är som viktigast.

Det jag brukar försöka göra för att komma ner i varv och rensa hjärnan det är att gå ut och gå. Tycker det är super härligt. Bara gå och göra ingenting, filosofera för sig själv i sin egna lilla värld.
Eller göra någonting man tycker är roligt, vad som helst som får en att slappna av och komma ner i varv.
En annan sak jag brukar göra är att försöka läsa någon bra bok, men det är svårare i bland. Har jag riktigt mycket så blir det lätt att jag tänker på allt annat samtidigt som jag läser boken och ni förstår ju hur det slutar. Tror att väldigt många av er känner igen er där.

Nr 2 : ta hand om sig själv. Jag är en sån människa som tar hand om alla andra och alltid glömmer bort mig själv. Nu på sista tiden har jag börjat tänka på mig själv. Har som mål att göra nått för mig varje vecka. Behöver inte vara nått avancerat. Kanske ta ett fotbad och lyssna på skön musik, köra ansikts mask och skrub. Bara små saker som man kan göra skälv förgyller vardagen.


Vi måste bli bättre på att ta hand om oss själva och prioritera oss själva som nr 1. Hur ska man annars få kraft och energi att sprida glädje och lycka vidare?!



p.s skriv gärna en kommentar om hur du gör för att må bra d.s


Thomas Sabo

Är det någon annan än jag som älskar thomas sabos smycken.
Idag har jag bara ett halsband i silver med ett läppstift på:

0438-007-9
Bild lånad från http://shop.thomassabo.com/sweden

De är så fina saker. Om cirkus en vecka borde min klocka ha kommit in, ska bli så roligt.

WA0062M-205-202
Behöver en klocka så det passa perfekt.
Har fått frågan av väldigt många vilka berlocker jag vill ha till.
Det är svårt när det finns så många.
Fast till en början har jag tänkt att satsa på de som symboliserar mig : )
Månadssten, intressen, bokstäver på nära och kära, nyckel som symboliserar egen lägenhet, nagellack för mitt företag, ja ni förstår vad jag menar.

Sen tycker jag att alla Disney charms är super fina.
Finns massor och det kommer nya hela tiden.

: )


Gäsp

Riktigt trött nu! Sover nästan. Har fixat klart det sista för redovisningen i morgon.

Har gått mycket idag : )



Har duschat Totti idag. Tycker han er ut som en tax eller nått när han är blöt, tihi.


. . .
Kom på att jag glömt lägga upp en bild, jag gjorde nya naglar på mig förra veckan :



Snark snark känns som att jag sover. Bäst att lägga sig, dröm sött!

Ny vecka

Måndag : ) Nästa vecka har väl alla barn/ungdomar höstlov. Skönt det var på den tiden, oj nu lät det som att det var tjugo år sen. Jag ska iväg in till stan och träffa lite kompisar från min grupp och finslipa vårt arbete som ska redovisas i morgon.

Hörs lite senare igen!

Borta bra men hemma bäst!

Nu är jag hemma igen, väldigt skönt att få komma hem till sin egen säng igen : )
Är ganska slut efter helgen med flera intressanta föreläsningar och massa information.

Idag lyssade vi bland annat på ett målsägandebiträde och Brottsoffermyndigheten.

Sitter och kollar kalendern för nästa vecka och den ser ganska full ut. Redovisning i skolan, skriva uppsats, gäster och partaj för mig när jag fyller år. Det känns inte ens som att jag ska fylla år :p
Sen ska jag även unna mig en kväll och gå på ljusparty. Har varit på många såna, men jag älskar ljus. Så mysigt och doftar så gott. Så dit ska jag en kväll, alltid roligt med en ny värdinna också.

Sov så gott så hörs vi i morgon!

Morgon prommenad 40 min

Underbart, ska snart på föreläsning. Gick en super härlig prommenad i morse vid hamnen.









NYNÄSHAMN


Bättre att börja långsamt!?

Nu sitter jag på hotellrummet efter dagens alla föreläsningar. Det var riktigt intressant, tjejen som föreläste var i grund o botten psykolog men hade en massa annat i bagaget inom forskning och etc.
Vi pratade mycket om hur man ska prata med brotoffer och vad man inte ska säga.
Eller finns det något rätt eller fel. Jag brinner otroligt mycket för de här frågorna,.
Min plan idag ser ut som så att jag har tänkt att ta en kandidat examen i kriminologi och sen söka till polishögskolan. Men den kan ändra sig lite fram och tillbaka. Det jag är 100% på är att det är inom det här området jag är intresserad.

Så då kommer vi in på in träning igen, jag måste träna upp min kropp ordentligt. Och det vet jag att jag kan. Satsar mycket på prommenader just nu, vilket är super vid fettförbränning. Sen får det bli mer löpning och kondition såsmåningom när leder och allt hänger med.

En sak har jag lärt mig och det är något man ofta hör, det är att inte gå på för hårt i början. Då blir det lätt att man ger upp och lägger ner. Bättre att börja långsamnt och trappa upp. I alla fall för mig.

Tjenixen på ett tag, ska ta mig ut på en prommenad.


Helg : )

God morgon på er!

Många av er ligger säkert kvar i sängen, så skönt. Jag ska i väg på kurs hela helgen och bo på hotell. Så det blev upp tidigt i morse. Men vilket tråkigt väder, inte alls roligt.

Måste försöka klämma in en prommenad idag också. Tanken var att jag skulle på ett gympass innan skolan igår men det blev ändrade planer. Var ju tvungen att träffa min grupp och skriva klart vårt arbete. Och jag är borta till i morgon kväll. Kanske kan klämma in en prommenad vid frukost i morgon eller lite på lunchen idag. Vi har mer än en timmes lunch. Så då får man passa på.

Stegräknaren slutade bara på 5387 steg i går : ( Så jag har en del att ta igen.

Jag skulle vilja testa på någon ny träninsform, har någon nått bra tips?

Fredag

God morgon god morgon : )

Hur står det till med er idag?

Jag vaknade super glad och pigg, vilket är ovanligt just nu i en stressig period.

Har fixat ögonbrynen, bara färgen kvar så det tänkte jag ta i kväll.

Har till och med använt skrub och mask. Så härligt, känner mig verkligen helt ren efter.

Nu måste jag kila i väg, ska köra Totti till mamma och pappa och sen raka spåret med bussen till skolan.

Vi hörs senare, då ska jag lägga upp lite bilder och berätta mer om dagen : )

Resultat

Skrev i början när jag startade bloggen att jag skulle skriva lite om kost, träning och viktnedgång.
Har inte kommit igång så mycket med det så nu är det dags tycker jag : )

Satte igång riktigt seriöst med min resa förra måndagen den 5 oktober. Och igår vägde jag mig och hade gått ner 2,1 kg. Så det är ju inte helt fel : )

Stegräknaren har jag på mig varje dag och mitt mål är ca 10 000 steg per dag. De säger ju att alla människor bör gå de stegen per dag. Nu tittat jag på stegräknaren och den står på 10 376 steg. Inte fy skam. För vissa dagar är det verkligen tufft att komma upp i de stegen.

Varje vecka har jag också som mål att antingen gå på ett pass på gym( ex body pump och likande, tycker det är super roligt. Gäller bara att få all tid att räcka till just de tiderna som passen är.) Annars tränar jag även på Itrims cirkelträning. Tycker de är jätte bra. Men målet är 2 pass/ vecka just nu. Ska öka det till 3 pass sen.

Jag för dagbok varje dag där jag skriver upp stegen, hur jag mått under dagen. Om något varit extra tufft och hur jag då har klarat det. Om jag varit på något slags gympass och liknade. Det är ett tips till alla faktiskt. För det första så blir man mer motiverad och man ser verkligen vad det är man gör under dagarna. Om det är så att man mest sitter still eller är ute och rör på sig. Samma sak med mat, att man för matdagbok på allt man stoppar i sig. Det är också sånt som man inte alltid tänker på.

Nu ska jag sova.
Tror det blir en morgon prommenad i morgon med lille Totti : )
Så skönt att ha honom vid min sida.


Glöm inte...

Glöm inte att vara med i tävling tre här ; )

Böcker

Två böcker som jag verkligen kan rekommendera till de som vill starta ett företg eller de som redan har det.

Köpte den här på mässan igår:


Fick den även signerad, hehe : ) bad inte om det men det men hon var där och gjorde det.



Den andra boken sålde de också på mässan. Men den hade jag beställt från internet förr veckan och den landade i brelådan igår. Rikig tajming. Har redan hunnit läsa mycket i boken, det finns en massa bra tips där. Även där är Therese på framsidan o ger även tips i boken.


15/10-09

Dagens humör: Pigg och glad
Dagens mående: Toppen
Dagens borde: Städa
Dagens frisyr: Uppsatt i knut
Dagens klädsel: Svart blommig klänning, en vit kofta och stövlar.
Dagens planer: Plugga, städa, stallet med min syster
Dagens vill ha: Min klocka
Dagens längtan: Stallet och friskluft i naturen : )
Dagens fundering: Mitt företag o nya ideér
Dagens beroende: Vara ute, så skönt när allt är stressigt
Dagens tråkigaste: Att det är mycket att plugga just nu.
Dagens tidning: hm, ingen idag.
Dagens bok: Mind your own business

Onsdag

Tog lite tid innan jag kunde skriva igen. Jag kunde nämligen inte logga in på bloggen, vet inte riktigt varför.
Var trevligt på mässan, gick runt och pratade med lite folk och fick en massa bra information.
Blev lite böcker och annat skoj, tänkte lägga upp lite bilder i morgon : )

Nu blev klockan så mycket och jag har en del att läsa kvar, har en uppsats som ska skrivas nu.
Jag har skrivit en del om brottsofferjourerna i Sverige. Väldigt intressant.

Jag skriver om allt i morgon : )

Sov så gott sen alla!


Eget företag

Hallo!

Idag ska jag gå på Eget företagsmässan, det ska bli intressant!

bilden är tagen från www.egetforetag.se

Vi hörs när jag är på väg hem!


Tävling 3

Hade tänkt att vi ska fortsätta med en produkt tävling. Roligt när alla som vill kan delta.


Piersingborr



En piersing, treklöver



För att vara med:


Steg 1: Länka tävlingen i din blogg/hemsida
Steg 2: Lägg tlll bloggen i blogglovin (prenumenera på bloggen)
Steg 3: Skriv en kommentar om varför just du ska vinna.


Lycka till!!!

Resultatet pressenteras i bloggen under nästa vecka, så håll utkik.


Myskväll

Har precis kollat på tredje filmen med Johan Falk med familjen, räknade med hunden där : )
Tycker den var bra, vi har fyran också som vi ska se men den väntar vi med någon dag i alla fall.

Är så glad, nu är klockan beställd så den bör komma om max 3 v. De hade inte den storleken jag ville ha i rätt färg på klockuret. Fanns bara med svart bakrund och jag vill ha med vit.

Gick även förbi en barnbutik med massa söta kläder. Hittade ett par supersöta tofflor. Kunde inte låta bli att köpa de till min kompis dotter. Titta själva:



Är de inte för söta? De är jätte små..

Titta vad som kom i brevlådan : )

Blev så glad när nya Vecko Revyn kom ner i brevlådan.
Nu ska jag och Totti gå ut på en prommenad. Lagom att ta en paus från pluggandet.


God morgon

Tråkigt väder man vaknade till idag : ( eller hos mig regnar det för fullt i alla fall. Hann inte skriva så mycket i går, satt och pluggade en hel del och sen åkte jag och kollade på en lägenhet (kom som en impuls) och efter det så hade jag kund.


Några av böckerna som jag läser nu i genus kursen



Satt ute ett tag igår, kände för lite friskluft. Klarade 40 min, sen blev det lite kallt.


Dagens planer:



Jag fyller år snart och har velat ha en Thomas Sabo klocka super länge nu. Har varit och provat den och tänkt köpa den fler gånger. Det är en silver klocka med två länkar runt som man kan sätta berlocker på. Super gullig är den. Så idag ska jag och Stoffe (min sambo) åka och kolla på den. Så får vi se hur det blir med det.


Majonnäsburken och två koppar kaffe.

När saker och ting i Ditt liv nästan har blivit för mycket för Dig att hantera, när dygnets 24 timmar inte känns nog, kom ihåg majonnäsburken och två koppar kaffe:

En professor stod inför sina filosofistudenter med några föremål på bordet framför sig. När lektionen började lyfte han under tystnad upp en mycket stor och tom majonäsburk av glas och började fylla den upp till kanten med golfbollar . Han frågade sedan sina studenter om burken var full. Studenterna samtyckte till att den var det.

Då lyfte professorn upp en ask med småsten och hällde dem i burken . Han skakade den lätt. Småstenarna rullade ner i tomrummen mellan golfbollarna. Återigen frågade han studenterna om burken var full. De höll med om att den var det.

Därefter lyfte professorn upp en ask med sand och hällde sanden i burken . Sanden fyllde upp resten av tomrummen. Han frågade ännu en gång om burken var full. Återigen svarade studenterna med ett enhälligt 'ja'.

Då lyfte professorn fram två koppar kaffe som stått under bordet och hällde hela deras inne-håll i burken , vilket effektivt fyllde upp det återstående tomrum som kunde finnas kvar mellan sandkornen. Studenterna skrattade.

Nu, sa professorn medan skratten klingade ut, vill jag att ni tänker er att den här burken representerar ert liv.

Golfbollarna representerar de viktiga sakerna som
familj, barn, hälsa och annat som ligger passionerat i ert hjärta. Sådant som - om allt annat gick förlorat och bara dessa saker återstod - ändå skulle uppfylla och berika ert liv.

Småstenarna representerar andra saker som betyder något
, som hem, jobb och bil.

Sanden representerar allt annat -
småsakerna.

Om ni lägger sanden i burken först, fortsatte professorn, går det inte att få plats med golfbollarna eller småstenen.

Samma sak är det med livet. Om du lägger all tid och energi på småsaker finns det inte plats för det som är viktigt för dig.

Så, var uppmärksam på det som är oumbärligt för din lycka och förnöjsamhet. Umgås med dina barn. Ta med din partner ut på middag. Ägna en omgång till, åt det som gör dig passionerad.

Tids nog kan du städa huset och annat som är mindre viktigt. Ta hand om 'golfbollarna' först - sakerna som verkligen betyder något.

Återställ det som är viktigast i ditt liv. Resten är bara sand.

En av studenterna räckte upp sin hand och frågade vad kaffet representerar.

Professorn log och sade, jag är glad att du frågar.

Kaffet finns med för att visa er att hur fullt och pressat ert liv än känns, så finns det alltid plats för en fika med en vän.

Text lånad från ettpuckosliv, tyckte den var super bra : )

Vinnare i tävling nr 2

I den här tävlingen var det väldigt många som mailat in, vilket är super roligt.

Det var jätte svårt att bestämma någon så det fick bli lottning till slut och då blev vinnaren den här tjejen.

Grattis till er båda vinnare.

Gör så att ni mailar mig era kontakt uppgifter.

Så att jag kan boka en tid med vinnare nr 1 och posta paketet till vinnare nr 2.

Sen kan jag passa på att säga att det läggs ut en ny tävling i morgon  : )



Vinnare i tävling nr 1

Vinnaren i tävlingen 1 och som får boka en tid för mig för ett nytt sett naglar är
den här tjejen.

Det var många som var med i tävlingen och det är jätte roligt.

Det var väldigt många som var med men som tyvär inte bor i närheten av stockholm.
Då är det nog ganska svårt att komma hit och fixa sina naglar.

Kommer ha flera tävlingar med nya naglar och produkter : )


Snart

Snart kommer jag att publicera vinnarna här på bloggen : )
Tack för alla fina mail jag har fått av er läsare. Det har varit riktigt svårt att utse en vinnare i varje tävling.

Så under dagen kommer resultaten som ni har väntat på.

Tomt utan Totti

Totti sover hos mina föräldrar i natt. Kom hem så sent idag efter en heldag och ska till skolan i morgon. Så Totti fick vara kvar där, min pappa är ändå ledig i morgon. Det blir riktigt tomt utan honom.


Min älskling

Sanna Ehdin

Vilken fantastisk föreläsare hon är. Är det någon som har hennes böker?

Jag köpte en av hennes böcker för flera år sen, men då visste jag inte riktigt vem hon var.
Boken 12 veckor till ett självläkande liv (2005)
som pocket (2007)

Hon berättade om den nya mattrenden som är på intåg. Hon berättade väldigt mycket allmänt om hälsa. Vi gjorde avkopplings övningar. Det är otroligt skönt, tänkte köpa en cd av henne.
Blev även väldigt sugen på att köpa hennes nya kokbok. Alltid roligt att få lite nya tips när det gäller matlagning.

Sen efter förelsningen fick jag blommor, champange, en fin nyckelring, och annat fint :)



Var en riktigt lärorik dag.

Kolla in www.ehdin.com även där jag lånade bilden på boken.


Vilken dag

Har varit en fullspäckad dag med en massa intressanta föreläsare. Som min vän Elin skrev när hon gästbloggade så jobbar jag med Aloe Vera, en helt underbar grönsak måste jag säga. Så idag har jag varit på föreläsning om hälsa och annat roligt. Har även fått en massa beröm då jag har jobbat på bra : ) Alltid roligt. Har lite bilder och så sen som jag tänkte lägga upp. Kom precis hem så jag tänkte fixa lite här hemma och sen skriva mer så fort jag fått klart allt : )

Hörs sen.

Min helg

Nu har halva helgen gått. Ni har jag hört lite om vad jag gjort idag. Men innna jag berättar klart allt tänkte jag gå tillbaka och berätta lite om spa kvällen igår. Den blev super lyckad och mysig. Det var en kund till mig som hade bjudit hem 3 st kompisar. Så åkte jag dit och hade med mig en massa produkter som de fick använda. När jag kom dit var det så fint, hon hade fixat så fint till tjejerna. Hon är bartender så hon fixade även lite goda drinkar.

De gjorde fotbad, handbad och ansiktsmask och hade det allmänt mysigt.

 

Åter till idag, först hade jag en kund i morse som fixade till sina naglar. Hon vill ha guld naglar, så det blev guld glitter med rosor på. Jag har lite bilder, men tyvär blev de inte så bra. Så man ser väldigt dåligt, men kan visa en bild i alla fall : )

 

 Sen åkte jag och hämtade Elin så åkte vi till Tyresta By som jag redan har skrivit om. Sen var tanken att jag skulle plugga en del, men så blev det inte. Istället fixade jag med bokföringen så att det blev klart och betalade räkningar. Sen var klockan mycket helt plötsligt. Då kom Mikaela förbi och frågade om vi skulle hyra film. Och så fick det bli. Vi tittade på Brudens bäste man. Jag tycker den är bra, har sett den en gång tidigare. Efter det började en film på tv, kärlek på menyn. Också en bra film tycker jag. Under filmerna passade jag på att köra lite handbad och tog hand om mina händer. Blir så sällan att man tar hand om sig själv.



I morgon ska jag iväg på föreläsning hela dagen med Sanna Edin bland annat, så jag måste sova snart så man orkar med dagen.

Sov så gott.

Kram

 


Möte

Hallo!
Just nu befinner jag mig i tyresta by med syrran, Elin och Totti! Jag och Elin har ett litet möte angående företagsidéer, hon tycker det är så kul att hjälpa till. Alltid kul med feedback och hjälp:) Bloggar nu från min nya dator och det går superbra! Vi sitter ute i solen, känns verkligen att hösten är här. Men det är ändå mysigt, skulle nog inte vara lika mysigt om det inte var soligt. Nu ska vi grilla lite korv och börja förverkliga lite idéer!



Imorgon söndag är det tävlingar ute i tyresta, här tränar några tjejer inför morgondagen. Kommer tyvärr inte kunna kolla. Ska iväg på annat som jag berättar om senare ikväll.




Elin, min syster Pernilla och Totti.



Totti i sin nya kofta, han fryser så mycket.

Nu ska jag fortsätta med mötet, vi hörs senare ikväll.


Trött

Är väldigt trött nu, somnar nästan sittandes. Kollar lite på idol på tv4.se nu. Var inte hemma när det var.
Så då får man kolla igenom lite nu. Hör hur sängen ropar på mig. Så jag ska snart lägga mig.

Vem tycker du är bäst i Idol?


Spa kväll

Nu har jag precis parkerat bilen utanför stan och sitter på tunnelbanan sista biten. Jag ska in till en tjej och hålla i en spa kväll för hennes och hennes tjej kompisar. Ska bli trevligt, alltid mysigt med lite spa. De ska få göra olika behandlingar på varandra och på sig själva. Och jag ska berätta hur de ska göra. Det brukar vara väldigt uppskattat.

God morgon

Så var det en ny dag med nya möjligheter. Nu ska jag åka till skolan, tror att det är en väldigt intressant föräläsning idag. Den ska handla om prostitution. Hörs senare i dag, nu är det bäst man sätter fart.

Kram på er!


Dagen

Nu är det första inlägget med den nya datorn, är lite annorlunda att skriva med en sån liten dator. Tangentbordet är inte riktigt likt den stora datorns.

Konditionstesteti morse gick super, hade inte topp kondis men det kändes ändå bra. Skönt att ha ett resultat som man kan jämföra med sen.

Direkt efter det åkte jag och Totti till en rastgård och träffade massor av hundar från ett hunddagis. Var jätte roligt att se honom så glad. Han har sovit gott nu på kvällen kan man säga, annars brukar det vara då han har som mest energi. Tycker hösten är väldigt mysig. Så fina färger på träden och jag älskar ljudet från när man går igenom lövhögar.



Sen åkte jag och Totti och pluggade, har en hel del att läsa. Så jag ska vara duktig i helgen har jag tänkt oh läsa lite.

Tog mig en titt på stegräknaren och såg att jag inte hade gått till. räckligt mycket i dag. Så jag och Mikkis gick ut och tog oss en prommenad. Mikkis är en av mina äldsta vänner.



Så efter prommenaden kom jag upp i över 10 000 steg : )





Datorn

Nu är den nya datorn laddad och klar. Det är alltid så jobbigt att vänta när nya saker ska ladda, men det är ju som det är. Min snälla sambo har även installerat och fixat lite på den, allt är inte helt klart än men det fixar vi i kväll. Alltid så roligt att få göra datorn till sin egen, men en fin bakrundsbild osv.

Det blev en mini dator från Toshiba på 8,9 tum. Så liten är den verkligen. Jag tycker att den är så söt. Ska bara köpa mig ett bra fodral till den, eller jag fyller år snart så jag har sagt att ett fodral skulle vara bra. Alltid så svårt att veta vad jag önskar mig när det väl närmar sig, hehe.
Så datorn är verkligen perfekt att ha med sig i handväskan. Vad jag har förstått så ska batteriet även laddas i viloläge. Så det låter ju bra. Super bra att ha med sig till skolan, på resan och så. Har även trådlöst internet inbyggt i den och kommer att kunna surfa obegränsat för en bra summa i månaden. Så det känns super härligt.


Bild lånad från toshiba.se



Där ser man hur liten den är : )


Sen i det här paketet så fick jag ju även en Lcd tv på 19 tum från Samsung. Den var riktigt snygg. Så den ska jag fixa plats för hemma. Nu har vi bara en tv uppe, så det kan vara skönt med en till som inte är så stor.

Jag är super nöjd än så länge!!!
Nu kan jag blogga vart jag än är med en dator. Annars har det blivit med mobilen!

God morgon på er

Då var det torsdag och helgen närmar sig. Har en ganska fulproppad helg som det ser ut just nu.
Nu ska jag dricka lite te och göra mig redo för att åka och göra konditionstestet : )

Skulle behöva ett par nya skor för innomhus träning, har ett par ganska nya för prommenader och så ut, men innne är det också viktigt att ha bra skor.

De här gillade jag från intersport : )
DMX ELAN MID II
Bild lånad från intersport.se


God natt

Är så glad : )
Det var min dator som hade kommit, så nu har jag hämtat den. Så nu sitter den på laddning under natten.
Känns som att det har varit en ganska lång dag, fast ändå inte. Känns lite skumt på nått sätt. I morgon ska jag upp tidigt, ska tvätta vid sju. Sen ska jag i väg och göra ett konditionstest, ska bli spännande. Har nog väldigt bra förbättringspotential där. Efter det ska jag och Totti iväg och träffa Mimmi och gänget. Mimmi är en super duktig tjej som vi har gått valpkurs hos och som driver ett eget dagis. Så vi ska dit och kolla lite och så ska han få träffa några av hundarna där. Så jag ser fram emot i morgon, kanske inte mot tvättstugan men det andra.

Ni får sova så gott : )

Design!

Kom på att jag har glömt bort att skriva TACK till Elin för min nya design. Jag är super nöjd.
Elin har gjort en massa fina designer, jag kan varmt rekommendera henne.
På hennes blogg kan man få tips ang bloggdesign och make up.
Så besök hennes blogg här.

Tävling 1 & 2

Glöm inte att vara med och tävla du också.
Tävling 1 då måste man ju tyvär bo hyfsat nära mig, eller måste måste man inte men det underlättar när man ska komma och fixa naglarna.
Men tävling nr 2 är till för alla. För vinnaren får allting postat hem till sin brevlåda.

Så tävla på nu ; )









Tomat : P

Sådär, då var träningspasset klart för idag. Såg ut som en tomat i ansiktet efter det, hehe. Blev väldigt trött, men det var roligt också. Man tränar kroppens alla stora muskelgrupper. Jag tänkte ta med mig en kamera nästa gång och fota lite så ni får se hur maskinerna ser ut och hur de fungerar om ni inte redan vet det.

Låg en Avi i brevlådan när jag kom hem. Tror att det är min nya mini dator på 9,8 tum : )
Perfekt att ha med sig överallt, så jag hoppas det är den. Skulle även få med en tv på köpet som man kan koppla upp datorn till om man vill ha större skärm. Så vi får väl se när jag har hämtat paketen.

Ska städa och fixa lite hemma nu sen blir det göra sig i ordning inför lite jobb.
Middag blir hemma hos mamma och pappa i kväll. Eller för min del blir det ju ingen mat då jag dricker soppor just nu. Ska förklara mer om det programmet sen också och lite varför jag gör det : )


Träning

Nu ska jag snart röra mig mot gymmet. Idag blir det cirkel träning. Första gången jag ska köra det. Det är Itrims gym, det är en cirkel med olika maskiner. Maskinerna har en hydralisk fjäder i sig så att ju snabbare du drar ju mer motstånd får man. Det är lite som när man kör vattengympa. Så det är väldigt skonsamma maskiner som från början gjordes för patienter som gick på rehabilitering. Berättar mer när jag har varit där : )

Hemma

Kom precis hem igen : )
Borta bra men hemma bäst!
Tog en sväng förbi min moster och mina kusiner också.
Parkerade bilen utanför deras hus, lite smidigare att ta sig hem på kvällen då.
Utbildningen i kväll var väldigt intressant.
Vi lyssnade på en domare och en från kronofogden.

Går med stegräknare varje dag nu, har satt ett ganska lågt mål på 9000 steg per dag.
Jag varierar väldigt mycket i hur mycket jag går.
Om det är en plugg dag då är det mest sitta still och några promenader med hunden.
Och de dagar jag går i skolan, är i stallet och de vanliga promenader då blir det många steg.
Så då snittade vi på hur en vecka ser ut ungefär.
Men i går gick jag mer än 10 000 steg.
Och nu har jag ca 500 steg kvar till dagens mål på 9000, men det klarar jag när jag har varit ute med hunden : )
En stegräknare kan jag rekommendera alla!
Det är jätte svårt att uppskatta hur mycket man faktiskt går på en dag annars.

Nä, nu ska jag dricka upp mitt gurkvatten innan jag ska gå en sväng.

Tänkte försöka komma i säng hyfsat tidigt i dag!

 


Tävling 2

Sätter igång en ny tävling redan nu som alla kan vara med i.
Där man får ett kit men lite olika saker.
Det är en handkräm, perfekt att ha i handväskan, en nagelolja, 2 st nagellack( ett rosa och ett svart) och sist men inte minst en borste som man kan tvätta sig under naglarna med.

Hur gör man då för att vinna det här?

1. Lägg till bloggen på bloglovin här till vänster ( prenumenera på bloggen)
2. Lägg ut tävlingen i din blogg.
3. Skicka ett mail om varför du bör få detta kit.

Vinnaren presenteras i bloggen under v 42.

Priset postas sedan till dig!



Lycka till!

Studier

Nu måste man börja söka utbildningar för våren. Jag kan inte riktigt bestämma mig i fall jag ska söka lite andra kurser eller om jag ska skriva c-uppsats i kriminologi i vår. En fördel att göra det i vår är att jag har allt färskt från tidigare kursen. Men en nackdel är att jag inte har pluggat mer än ett år på universitetet då. Känns som att det kan vara bra att komma in i den akademiska världen lite mer först och få lite mer kött på benen. Svårt det där. Tror jag ska söka lite socilologi, pskykologi, stadsvetenskap och lite små kurser. Så får man se vad det blir sen.

Fick tillbaka betygen och så från förra kursen idag. Var en av de kurserna som jag brinner för väldigt mycket.
Viktimologi-läran om offer. Tycker att det är super intressant.

Ska snart i väg på en utbildning ang det också : )

Burberry Brit

Burberry Brit i gruppen Parfym & Skönhet hos Bellme.se (80004)


Bild lånad från Bellme.

Nu är den här : )
Och gott luktar den!

elin gästbloggar

Hej Michaela’s läsare!
Tyckte att det var dags för mig och gästblogga lite, vad är en blogg utan ett gästblogginlägg?
Man undrar sig lite vart ska man börja någonstans? Vad ska jag skriva om? Jag har fått fria händer och det ska jag utnyttja väl!
Jag kanske ska presentera mig. Jag heter Elin, är 21 år (lika gammal som Michaela), bor i Vendelsö, här självklart en egen blogg och är en nära vän till Michaela.
Första gången jag träffade Michaela var i sjuan, sju år sen. Men nära vänner blev vi nog när vi gick i samma klass på gymnasiet och det är mycket vi har gått igenom tillsammans. Vi har alltid kul tillsammans, senaste gången var på min 21årsfest!
Michaela är världens sötaste, hon är genomgo och omtänksam. Hon är den omtänksamma vännen, förstående och även en liten extramamma.
Hon är väldig kreativ. She is a doer! (Ja, jag är fanatiker av Grey’s). Hon ville göra naglar, ja då utbildade hon sig. Och hon gör det snyggt, ni glömmer väl inte att anmäla Er till hennes tävling, några inlägg ner här. För denna kvinna gör naglarna precis efter ditt önskemål!

Michaela har tusen järn i elden om man säger så. Hon är utbildad nagelterapeft, hon pluggar krim, hon rekommenderar Forever Living Products och håller på mycket med sin gosiga hund Totti. Hon har massa idéer och väntar på att få tid för fullfölja alla hennes idéer. Och hur knasiga de än är, så stöttar jag henne. För min filosofi är precis som Walt Disney: If you can dream it, you can do it! Gör verklighet av dina drömmar och det gör Michaela.

 

Juste det jag glömde nästan att även Michaela och jag är kollegor, jag rekommenderar också produkter från FLP, hon är min sponsor. Jag är dock inte lika aktiv som Michaela, men visst samarbetar vi. Vi behöver ta hand om oss och vi har möjligheten att förändra vår livsstil till det bättre. Och vi kan hjälpa dig! En sundare tillvaro. Vi bryr oss – Vi är Forever Stars. Oj nu blev det mycket reklam, men det är din just din skull!

 

Nu börjar det här inlägget komma mot sitt slut, jag kanske smyger in en annan gång och skriver ett till, tack Michaela för att jag fick gästblogga.

 
Aloe Vera & Finfina Naglar är två hemsidor som jag rekommenderar vart att du besöker!

 

Puss o kram

es


Seg

Är riktigt seg idag : ( men det blir nog bättre när man kommer i väg. Är skola nu på förmiddagen och sen hem igen och plugga lite, sen blir det att varva om och vila inför kursen i kväll : )


Tävling 1

Jag hade tänkt att jag skulle ha lite tävlingar här under hösten. Den första tävlingen nu kommer att vara ett nytt sett naglar hos mig i Haninge. Vinnaren presenteras här i bloggen i slutet av denna vecka eller i början på nästa!

Det ni ska göra är att lägg till bloggen på blogovin. (prenumera på bloggen) Och om ni har blogg, lägg ut denna tävling på er blogg och länka till mig.

Skriv en kommentar varför just du ska vinna naglarna.

Naglarna görs efter dina egna önskemål, du bestämmer helt hur du vill ha de.



  
 

Några exempel bara.


Lite bilder

Senaste naglarna jag gjort:








Det finns så mycket roligt man kan göra på naglarna. Det är bara fantasin som sätter gränser.


Ny design

Är så nöjd med min nya design, även här en del rosa : ) Har varit på biblioteket idag med min grupp i skolan. Vi skrev klar en analys som vi ska redovisa i morgon. Känns skönt att vi blev klara. Nu i kväll blir det lite jobb, en kund och sen ska jag åka och leverera en del varor till olika kunder.

Fick en lapp i brevlådan idag att jag fått mitt paket från Bellme. Jag beställde en parfym därifrån förra veckan. Så den ska jag gå och hämta ut också.

Måste klämma in en prommenad innan jag sätter mig och pluggar i kväll. Stegräknaren är på och jag har ett mål jag ska nå varje dag. Så om jag tar en 30 min prommenad så är jag i hamn.

Nu ska jag sätta igång och packa allas varor innan jag ska bege mig iväg.

Hörs sen : )


Söndag

Vilket ruskväder det har varit ute idag, blåst och regnat en del.
Har varit med min vän Angelina idag som följde med mig till stallet. Alltid roligt att ha med sig någon vän när man sticker ut på en körtur med lille hästen.
Totti har börjar frysa så mycket nu, eller mitt på dagen går det bra. Så nu sitter jag och kollar på någon bra jacka eller kanske en overall till vintern. Han har en del tröjor som han får ha om det är riktigt kallt ute. Brukar inte sätt på honom något i onödan. Utan det är om det regnar eller om han fryser. Jag har alltid så svårt att bestämma mig för vad jag ska köpa, finns ju så mycket.

Här en del som jag har kollat in lite extra:

Camouflage Fleece Jacket


Dog Coat - Beige


Hood Jacket - Navy


En mjukisdräkt, så man kanske får ha något annat över, men det sågväldigt skönt ut med bakben också.


Vest with hood - Hot Pink
Gillar den här rosa, men jag har ju en kille. Så då kommer väl alla tror att han är tjej. Fast man får ha på sig vad man vill : ) Och jag tycker den är så fin.

Alla bilder lånade från Lechien. De har super fina hundsaker och mycket bra kläder m.m för små hundar.

www.lechien.se

Vad tycker ni, har ni något förslag på vilken jag ska välja?


Myskväll

Nu sitter jag hemma hos mamma och pappa vid deras köksö och kollar lite på datorn. Det luktar super gott när pappa står och lagar mat.

Det var mysigt i stallet, vi grillade korv och fikade. Det började tyvär regna mot slutet så jag blev väldigt blöt.

I morgon ska jag sätta igång med att gå med stegräknare varje dag, föra ordentlig motions-/matdagbok för att verkligen ha koll på alla vanor och så. I bland tänker man inte riktigt på vad man faktiskt stoppar i sig och vad man gör med sin tid.

Jag är peppad till hundra procent den här gången, så det kommer bli super roligt.

Den 1 januari åker jag och pojken till New York, så det känns som att det är en bra motivation.
Har lagt undan en hel del pengar för att shoppa där : )

Nu ska jag umgås med familjen. God middag och sen filmkväll.

Ledig

Är helt ledig idag, är verkligen skönt. Har bestämt mig för att inte plugga eller jobba någonting idag.
Jag ska bara ta det lungt och vara ute i friska luften. Snart ska jag och sambon åka och äta lunch på en gård där jag har min häst. Ska bli jätte härligt, gå en lång prommis med Totti och sen ta hand om min häst Miramis.

I kväll är vi bjudna på middag hem till mina föräldrar. Så det blir bara en lugn och härlig dag. Så får jag ta allt annat i morgon. Då blir det lite kunder och plugg.


Frost

Har haft en härlig dag idag måste jag nog säga. Nu på kvällen har jag varit ute och ätit på restaurang med kusinen och hans tjej. När vi kom hem blev det lite idol tittande. Var även förbi mina föräldrar som bor grannar med mina kusiner. Kom precis hem nu, det är så kallt ute. Jag fick skrapa rutorna, det var ca -3grader. Tycker att det har gått från en dag till en annan. På morgonen och kvällen är det super kallt.

Ett måste är att jag måste köpa mig ett par vantar när jag kör bil. Fryser händerna av mig annars, och det blir så jobbigt utan dem : p

Nu ska jag sova är trött efter veckan som varit.

Natti Natti

Bröstcancerfonden- ge ditt stöd du också.



Jag var och köpte armbandet och en rosabandet reflex som jag hängde på min väska. Armbandet var super gulligt. Förra året blev det en skurhink. Jag gillar ju rosa också, ett plus : )

Planer

Ska ut och gå en sista sväng med Totti snart. Sen är det dags att sova så man orkar med hela dagen i morgon.

09.30- ska jag vara på min första hälsoanalys. Ser fram emot det väldigt mycket. Och att man kommer kunna dokumentera allting och gå tillbaka sen och se förbättringarna. Att se sina förbättringar kan peppa otroligt mycket.
12.00- Träffa min studiegrupp och göra vår filmanalys.

Sen ska jag till stallet, träffa kusinen och sådär.

Sitter och funderar lite på framtiden, tänkt att det kan vara så svårt att veta vad man vill göra i bland.
Jag har alltid velat otroligt mycket. Först när jag var liten ville jag bli djurskötare/veterinär. Men det ändrades när jag blev allergisk. Då började jag tänka på annat, sen har det varit lite tankar på dietist, ett ämne som jag tycker är otroligt intressant. Har alltid haft intresset för naglar, smink och att få ta hand om andra människor och göra de fina. Den drömmen har jag förverkligat, det gjorde jag direkt efter gymnasiet samtidigt som jag hade två jobb. Men jag går fortfarande på vidareutbildningar och lär mig nya saker hela tiden. Har lärt mig pedikyr och vaxning nu på senare tid. Ett annat intresse jag haft länge är polisyrket, men sen kollade jag runt en del och föll för ämnet kriminologi. Och det är där jag är idag.
Känns som att jag alltid har en massa bollar i luften. Jag har mitt företag, jag studerar heltid, går även utbildning för att bli stödperson hos brottsofferjouren. Allt är så otroligt intressant och roligt. Så vem vet hur allt slutar. Jag vet i alla fall att jag vill bli kriminolog först, sen kanske det blir polis eller så senare. Men just nu känner jag att jag måste ta en sak i taget. Får huvudverk om jag går runt och tänker för mycket.

Nä nu är det dags för lille prommenaden och sen sängdags.


Boys don't cry!

Har varit kaos utanför oss i dag när det har varit avspärrat överallt. Skulle ta mig ner till min häst runt 3 tiden och det tog ungefär en kvart att åka en strecka som tar normalt en minut.

Det är mycket skola just nu. Vi är en grupp som ska göra en filmanalys på en film som ska pressenteras på tisdag. Så idag har jag kollat på filmen "Boys don't cry" (1999) den var bra. Det vi kollar på i filmen är lite om kön och genus. Vi har en genuskurs i skolan nu, väldigt intressant och det blir automatiskt att man börjar se på allting med andra ögon.


Morgon prommenad

Kom precis in från en skön prommenad, det var väldigt kallt och friskt ute. I natt vaknade jag och min sambo av att det luktade massa brandrök, vi pratade lite om det och somnade om. Sen när vi kom ut i morse var hela vägar avspärrade och inga bussar gick där de skulle. Polisbilar och trafikledare som höll koll och visade folk vägen. Så det hade brunnit någon minut i från oss. Nu luktar det brand i lägenheten och det går inte att vädra nu när det luktar precis utanför.

Nu blir det lite te och frukost.

RSS 2.0