Tråkigt..

Tråkigt väder vi har nu när allt ska smälta.. Inte alls roligt. Har varit nere i stallet några timmar och kämpat med att få bort all is och snö på taken precis vid alla dörrar. Ingen höjdare att få det i huvudet, då kan det vara det sista man göra här i livet. Kom till och med tegelpannor med rasen. Nu är jag hemma efter att ha inhandlat lite soppor och annat så nu är det dags att ta tag i min inlämningsuppgift inför veckan. Den ska in redan på tisdag och nästa efter den redan på fredag. Så nu är det högt tempo och det gäller att inte hamna efter. Hoppas ni alla haft en bra helg : )

Frisörstolen

Nu sitter jag och syrran i varsin frisörstol. Aldrig haft så svårt att bestämma vad jag vill ha tror jag. Så nu fick ett färgproffs som är och hjälper till på skolan i dag fick bestämma. Det enda kravet var att jag ska kunna bli blond mot våren igen. Tror det kommer bli bra : ) håret har haft sån taskig färg. Så nu blir det bra igen. Och på lördag får jag det klippt också. Då tar vi bort minst en decimeter och klipper upp mer igen. Tycker bara att jag fått så tunnt hår. Men ska verkligen inte klaga. Alla här säger att det är tjockt. Men jag jämför ju med hur jag hade förut. Och Pernillas hår haha det är tjockt. Bilder kommer senare..

Pernilla gästbloggar!

Hej alla! Just nu så sitter jag på tåget påväg för att fixa håret, det ska bli härligt med lite nya färger. Men jag har en sak jag inte kan sluta tänka på men det det är ju en liten hemlighet fortfarande. Hehe men för att prata om lite annat läääntar inte ni till våren? Kunna sätta på sig sin skinnjacka och ett par snygga skor! Åhh jag bara längtar. Har ni något snyggt mode tips nu till våren? Nej nu måste jag gå! Puss puss pernilla

God morgon

Har varit uppe ett par timmar nu. Fast mina planer blev lite omkastade. Tanken var att jag skulle tränat kl 7 i morse och sen åkt och lämnat Totti till veterinären. Det fick bli lite omvänt. Har precis kommit hem från att ha lämnat Totti. Så nu ska jag snart gå och träna : ) Måste bara packa allting eftersom jag ska iväg direkt efter. Då ska jag till Stoffes kusin och fixa mitt hår på hennes skola. Så då blir jag borta ett par timmar. Totti ska inte hämtas före kl 15.00 som det ser ut just nu. Stackars liten sitter säkert i någon bur och väntar på sin tur nu. Kommer bli dyrt men det är det värt för min plutt. Han ska dra ut en tand eller flera.. Det vet vi inte än. I kväll kommer två kunder också, så det känns som att det kan bli en lång dag idag! Längtar till helgen, bara två kunder i helgen resten ledigt ; ) Och nästa vecka är det bara plugga hemmifrån. Inga föreläsningar.

Stolt

Stolt över min pojke. Han har blivit erbjuden ett jobb i Kina. Fast fortfarande vara andställd av samma här i Sverige : ) Men då skulle han dit och styra upp en massa projekt. Få en stor lägenhet, en tolk och en privat chaufför. Och mycket pengar kan man ju säga.En super stor erfarenhet och kommer arbeta högt upp inom firman även när han kommer hem. Dock är projektet 3 år. Hade det varit 1 år så tvekar man ju inte det går så snabbt. Men 3 år är lång tid. Så vi får se vilket beslut han tar. Han kommer ha 12 veckor semester som han får dela upp på året i så fall med betalada resor till sverige och tillbaka. Tror till och med att de betalar för sambo som i det här fallet är jag : ) haha... Men skumt skulle det vara. Men en sån erfarenhet och vilken karriär han skulle få i så fall. Är så stolt över att de har frågat min Stoffe : ) Då måste han göra nått bra ; ) haha

Happy!

Jag fick jobbet som jag sökte : )

Ville bara titta in...

Och säga god natt : ) har precis lagt mig. Ska upp tidigt i morgon till skolan. Och inget går ju som det ska så jag tänkte åka en timme tidigare. Är obligatoriskt i morgon. Annars hade jag nog stannat hemma tror jag. Känns som man lever i ovishet nu. En del av mig tror att vi har en stor chans. En del av mig inte alls. En del av mig vill att vi ska komma med. En del inte just för att det blir en del stora saker som jag får skjuta på. Mina två viktigaste månader i min utbildning. Och då kommer jag inte kunna göra det ihop med min kompis. Men jag skulle aldrig säga nej om vi fick chansen. ALDRIG!

Träning

Måste komma igång med träningen o allt så man får muskler  och bra kondis så att man trivs i  i sommar ..

Plugg

Plugg plugg. Har seminarium i morgon. Då ska man ha läst två case och en massa litteratur till det. Är en Metod kurs och seminariet handlar om etik.. Ett väldigt viktigt ämne när man forskar. Så det är vad jag ska ägna mig åt några timmar nu. Sen blir det träna : )

Min älsklings födelsedag!

Har kommit in från en timmes prommenader/ pratstund med världens bästa granne Angelina. Fick bära runt Totti i kylan. Annars får han köldkramt. Han blev ett år idag : ) så nu ligger han i mitt knä och sover. Man blir så glad när han hoppar upp i soffan och lägger sig hos en. Så mycket kärlek. Det gör en så glad : )

Ny vecka

Sitter och laddar inför några timmars plugg nu. Skulle egentligen åka till skolan men det är ingen ide. Det är kaos ute.. så jag pluggar hemma idag. Har även en kund senare idag : ) 


Du misslyckas aldrig före du slutat försöka!

Blir så glad av att drömma mig bort och se mig efter jag nått målet :)

Dream
Dream by Beautifulpink featuring Miu Miu

Items in this set:
Jenna silk-blend bustier dress, $475
Strapless printed silk dress, $320
Sequin Bust Dress by Rare**, $78
Floral Print Tube Dress - Women's Clothing and Apparel - Chic Dresses,..., $68
Floral Stripe Prom Dress, 32 GBP

Smycken

Sitter och leker lite och drömmer mig bort : )
Hihi en dröm som KOMMER ATT GÅ I UPPFYLLELSE.. I ÅR!!
Jag har fixat ett sparkonto där pengar till mitt nya jag ska in. Jag ska inte köpa varken kläder eller annat till mig nu. Jag ska bli nöjd först och sen ska jag shoppa för fullt. Kommer bli en ny garderob då ; )
Här är lite som jag kommer vilja ha sen. Det är bra att sitta och drömma och sätta upp mål och belöningar. För det går mycket bättre då.

Smycken
Smycken by Beautifulpink featuring Marc by Marc Jacobs accessories

Items in this set:
9ct white gold diamond and pearl kiss earrings - The Diamond and Watch..., 125 GBP
MARC BY MARC JACOBS Skinny Logo Bangle, $78
Juicy Couture 'Flights of Fancy' Pink Flower Adjustable Ring, $68
Marc by Marc Jacobs - Zip It Studs (Oro) - Jewelry, $58
Juicy Couture Heart Crown Earrings, Pink, $42

Helgen

Har haft en trevlig helg : ) I fredags var jag med Angelina på kvällen, alltid lika mysigt. Och igår var jag med Mikkis hela dagen och sen kom Johannes, Jennifer och Märta på besök.. tihi en liten vovve.
Totti och hon har träffats ett par gånger förut. Hon är väldigt dominat och vill bestämma så ibland kan det vara jobbigt att träffa andra hundar med henne. Och Totti är väldigt leksugen hela tiden. Men det gick super bra, de lekte och hade sig. Ibland fick vi säga åt de att varva ner lite för hon löpte, men det gick så bra så.
Han var helt slut efter de 6 timmarna som de var här.  Vi var uppe hela natten så han sov gott sen på morgonen. Nu på dagen har jag varit i stallet ( svinkallt) då var Totti hos farmor och farfar en sväng.

Har haft tråkigt ett tag nu och inte vetat vad jag vill göra. Har en del att diska men det har jag inte orkat. Så jag var inne på Kickans blogg och kollade in månadens trick som hon gör med sina hundar. Den här måndaden var det 8:an. Att hunden ska gå som en 8:a mellan benen. Så jag och Totti satte igång och övade. Efter det lekte vi en sväng med leksakerna. Nu börjar han bli lite trött och har lagt sig bredvid mig på soffan :)
Är så mysigt att ha honom vid sig. Någon som alltid finns där och älskar än vad som än händer : )

 

Vill vara lycklig..

Vet inte vad som är fel. Om allt i grund och botten handlar om mig själv eller vad det är. Nu hoppas jag vi kommer med... Eller det är en dröm. Kände inte så förut. Men nu vill jag verkligen!!!!!! Och därför känns det som att det inte blir så : ( men man får aldrig sluta drömma. Om en månad vet vi!!!

Biggest loser

Ali


Torsdag!

Hallå i stugan : ) sitter i soffan och slappar med en bok. Det är så skönt. Ska ta tag i plugget i morgon och förbereda mig inför nya kursen som startar på måndag. Ska läsa ett tag till, sen blir det itrim. Och senare väntar en långpromenad : )

Pirrigt

Pratade precis med en tjej från tv4 angående Biggest loser...
Lite nervöst.
Tack tjejer för allt stöd och att ni verkligen bryr er om mig : )
Blir jätte glad.
Inom en månad kommer allt vara klart.


Aaahhh

Hjärnan har nog aldrig varit segare...
Vet inte hur många timmar jag suttit vid datorn för den här tentan. Det är inte några i alla fall.
Känner det i nacke och allt.. Men nu ska jag inte klaga mer för snart är jag klar : )
Hade som mål i morse när jag började att jag skulle bli klar senast 20.00..
OCH DET KOMMER JAG ATT BLI, JIPPI = )

Har rättat allt och gjort en fin framsida och litteraturlista..
Ska bara skriva till några meningar på sista frågan.
Sen är det bara hålla tummarna.
Ska bara ta det lungt i kväll.
En prommis och kanske lite trevligt sällskap.
Annars blir det mys med Totti i soffan, för Stoffe är borta.

= )


Från i går natt. Gick inte att logga in.

Nu är kl snart ett och jag har gett upp för dagen. Har precis fixat lite bland mina skönhetsprodukter. Var nära på att köpa massa nytt på eleven. Valde att vänta lite. Jag hade Så mycket mer ön jag trodde. Och Även massor Oöppnat. Så jag kör på det så långe. Hade även en massa Smink oöppnat : ) köpte ib så Mycket till företaget förut. Så nu kan jag ta ut lite Till mig själv : ) passade På att skrubba ansiktet Och köra en mask från forever. Så härligt att ta hand om sig själv. Kan verkligen inte förstå varför jag är så dålig på det. Utbildning efter utbildning mer o mer kunskap om olika behandlingar och produkter till det. Då borde man unna sug själv lite. Sängen kallar, klockan ringer sex igen så några timmars sömn är bra att hinna få. Hoppas på att slippa sitta hela kvällen i morgon. Totti ska till veterinären kl två. Förutom det är det bara plugg som gäller. Blir jag klar i tid får det bli en sväng förbi itrim också.

trött...

Nä nu ger jag snart upp känns det som. Så seg i huvudet.. suttit vid datorn hela dagen och det är många timmar kvar : (
Blir så lätt trött och seg när man bara sitter och läser. Så lätt att surfa in på andra sidor.
Sitter och gör beställning på eleven.se och kollar in alla fina kläder på bubbleroom.se som jag ska köpa när jag nått min målvikt.

Druckit två soppor idag, snart dags för den tredje. Sen är det bara te och vatten.
Nu ska inget få förstöra : ) Är otroligt peppad!!!
Vill bara städa och fixa här hemma och ha en spa kväll. Blir i veckan : ) Har så mycket produkter som måste användas. Ändå vill man ha mer, lite roligt det där.

Nä, back to tentan!

Tråkigt : (

Plugg hela dagen : (

Och en kund i kväll.. så det är kul i och för sig : )


Bibblan

Kom hem från bibblan precis.
Var så kallt så jag satt aldrig kvar till fyra som jag tänkte.
Imorse gick det super att plugga.
Nu börjar det blir jobbigare dock :(
Tröttnat..
Just för att man är så stressad över det också.
Hoppas på att få tillbaka lite kraft snart och fortsätta.
Så att jag inte har allt kvar i morgon och tisdag.
Då får man panik och kan inte göra nått alls..
Nä, nu får jag ta mig i kragen och fortsätta..

VILL HELLRE GÖRA MINA SKRIVUPPGIFTER :P


Plugg

Sitter och pluggar nu!
Blev tyvär inte många timmar plugg idag.
6 timmars jobb med någon timmes plugg mitt i.
Sen åkte jag till mamma för att träffa Pillidill och Mikkis.
Melodifestivalen hos Robert och Jennie och nya Beck filmen.
Och sen plugg igen.
Sitter och väntar på att Stoffe och Totti ska komma hem.
Då blir det nog läggdags och några timmars sömn innan jag ska upp och plugga igen.

Aldrig varit så orolig över en tenta förut. Eller jo förra var jag 100% på att jag skulle få göra om den.
Hade redan bestämt för mig själv att jag skulle göra om den i augusti för att jag inte har tid nu.
Så kom tentaresultatet och jag hade klarat den och till och med fått bra betyg : )
Blev chockad.
Nu är jag där igen... SUCK!!!
Var aldrig så förut, men blir man omotiverad så tar det ett tag att ta sig upp.
Nästa vecka direkt när jag har lämnat in den här ska jag och köpa alla böcker för nästa kurs och börja direkt.
Den börjar inte före måndagen efter. Så då har man tors-sön på sig att förbereda sig och läsa massor.
Så slipper man hämna i den här SKITEN igen.


Plugg

Sitter och pluggar nu!
Blev tyvär inte många timmar plugg idag.
6 timmars jobb med någon timmes plugg mitt i.
Sen åkte jag till mamma för att träffa Pillidill och Mikkis.
Melodifestivalen hos Robert och Jennie och nya Beck filmen.
Och sen plugg igen.
Sitter och väntar på att Stoffe och Totti ska komma hem.
Då blir det nog läggdags och några timmars sömn innan jag ska upp och plugga igen.

Aldrig varit så orolig över en tenta förut. Eller jo förra var jag 100% på att jag skulle få göra om den.
Hade redan bestämt för mig själv att jag skulle göra om den i augusti för att jag inte har tid nu.
Så kom tentaresultatet och jag hade klarat den och till och med fått bra betyg : )
Blev chockad.
Nu är jag där igen... SUCK!!!
Var aldrig så förut, men blir man omotiverad så tar det ett tag att ta sig upp.
Nästa vecka direkt när jag har lämnat in den här ska jag och köpa alla böcker för nästa kurs och börja direkt.
Den börjar inte före måndagen efter. Så då har man tors-sön på sig att förbereda sig och läsa massor.
Så slipper man hämna i den här SKITEN igen.


Wilda&Totti

Min söta vovve och gud dotter!


Play

Så roligt : )
Min gamla jobbarkompis och stallkompis Sanne är med i gruppen Play.
Det är så roligt för henne.
Hon alltid hållt på med musik och jobbat med det i fler år nu.

Tror att det kommer gå bra för de : )


Skönt

Nu är det lite bättre : )Ska försöka sätta mig och plugga ett tag nu. Tentan kom ju ut igår och ska in på onsdag. Aldrig varit så oinspirerad förut. Vet inte vad som hänt med mig!!! Men nästa kurs ska jag sätta igång med att förbereda direkt. För jag orkar inte med det här att man blir nere och känner att man inte kommer klara det. Nått hände med mig i november. Blev så skoltrött och trött allmänt på livet tror jag : ( så jag fick tufft på förre tenatn men klarade med stor förvåning. Fick till och med bra betyg.. Så jag får inte ge upp nu. Ska kämpa och hoppas på att jag klarar den här tentan också. Annars är det bara att göra om den. Inte mer än så. Längtar till examensarbetet, då ska jag jobba tillsammans med min kompis Cecilia.. tror det kommer bli otroligt roligt men väldigt tufft. Så det längtar jag till. Sen blir det en lugn sommar med massa tid för mig att skriva skriva och skriva.. Hade tänkt plugga någon kurs också men jag hittade ingen intressant kurs som jag ville läsa, så då känna det bara onödigt. Bättre att vila upp sig då och göra allt annat som man planerar att hinna med hela tiden. Nä, så inför nästa kurs börjar mitt nya liv. Upp 7 gå en prommis med Totti, frukost och göra sig iordning. Sen plugg 8-14 med pauser. Och sen jobb och allt annat resten av dagen. Det skulle bli super duper!!! Så det är bara att sätta igång. Sen ibland simning/ gym på morgonen annars på kvällen. Bäst jag sätter igång, ska in till stan om några timmar och möta Stoffe. vi ska till tv3 och sitta i publiken på ett matlagninsprogram med kändisar vad jag har förstått, haha..

Tandverk

Varit vaken ett tag nu av tandverk. Är två visdomständer som spökar. Och en av de gör riktigt ont. Går inte att sova. Var ute med Totti och tog en Ipren samtidigt. Hoppas att det hjälper. Haft huvudverk flera dagar i rad, kan ku ha haft med tänderna att göra : (

Dags att varva ner!

Nu är det dags att varva ner för kvällen. Precis lagt mig med boken som jag läser, får passa på när mannen i huset är borta haha. Man och man ; ) men min karl. Annars gillar inte han när jag har lampan tänd. Lite jobbigt, för jag älskar att läsa. Får mig att koppla av och somna på kvällen. Nu blir det mer att jag kollar bloggar och allt vad jag gör via iphonen innan jag somnar, men det får en inte avkopplad. Sweet dreams : )

Nails



Tröttnade på mina naglar igår, som alltid efter någon vecka eller två. Men jag orkade inte göra om naglarna än, känns lite onödigt när de fortfarande är fina. Så jag tog fram rosa och svart nagellack och lekte lite.
Och såhär blev det:


: )

Nu har jag inte skrivit på någon vecka.

Har haft fullt upp med en massa olika saker. Skrivarkursen och alla inlämningar till den.

Tack alla vänner som läst de och kommenterat : )

Nu sitter jag i alla fall framför datorn efter att ha varit ute en sväng med Totti.

Min nya tekanna är fylld med gott te och vattenkannan också redo.

Aloe vera shoten tagen och omega-3 tabletterna svalda.

Runt 17 tiden idag ska jag till Itrim och väga in mig igen. En liten omstart blir det nu : )

Blir även träning på itrim och gruppträff.

Kanske blir motionssim i kväll också :D

 


Hittar det inte

Angelina, jag kan inte hitta klippet som du hade på din blogg förut.. haha ville se det igen. Hittade lite andra, haha




Minnen



Det var en riktigt rolig kväll som man sent kommer glömma ;) haha...
Och som var helt oplanerad, hamnade på en nollning i mjukiskläder.. haha

Huvudverk

Planera blev inte riktigt som jag hade tänkt mig idag..

Tanken var att jag skulle till skolan idag, men vaknade med sprängade huvudverk så att jag skippade skolan.

Nu sitter jag och planerar mitt skrivande och ska läsa en ny bok som jag köpt om skrivandets konst.

Igår var jag och hämtade ut ett paket med 15 deckare, ska bli så roligt med massa ny läsning. Har varit dålig på det på sista tiden när det varit mycket annat.

Boken jag läser nu är "Den onda viljan" av Karin Fossum.

Tittar även på lite datorer, funderar på att köpa en appel. Jag måste ha en bra dator som är lätt att bära med sig.
Och som ska vara till just mitt skrivande..

Och då måste jag ju ha ett fint fodral till. och vad passar bättre än det här?:


Källa: Twelwesouth



Nä nu ska jag fortsätta skriva och läsa här hemma.. Måste bli mer strukturerad och diciplinerad för att få något gjort : D


Fullt ös

Ångest !!!! Tack för hjälpen i stallet idag gumman och att du fick mig att må bättre!!

RSS 2.0