Nu!!!

Haft min underbara kund Karin på besök i kväll. Vi kom överens om att om jag klarar att gå ner 20 kg i år så blir det spa, middag och övernattning på yasuragi hasseludden som också är hennes arbete : ) Vi har pratat så länge om att jag ska komma dit så vi kan bada och sådär. Är man inte nöjd så är man inte. Så nu jädrar... Redan lagt mig isängen och ska läsa och sova. Klockan är ställt på 6. Då blir det promenad innan frukost. Natti natti

Happy

Hann med nästan allting på min lista idag. Allt förutom den sista punkten som handlade om min bok. Så det får bli mer tid i morgon. På fredag ska texten in : ) Har precis lagt mig nu. Känns skönt att komma isäng tidigt. I morgon drar allting igång igen. Vid min sida har jag boken Vänninan som ska plöjas den här veckan. Sov så gott och dröm sött!

To do Måndag


Söndag

God kväll : ) har precis lagt mig för att läsa dem sista sidorna i Roslund och Hellströms bok "odjuret". Har även laddat med Denise Rydbergs bok "vänninan" här bredvid mig. Ska ju på readtreat i november med bl.a. Denise så jag vill hinna läsa alla hennes böcker innan dess. Är riktigt sugen på hennes nya bok som kommit ut nu- en kriminalroman. Ska bli super mysigt med bokcirkel träffarna l höst. Vi får se hur många vi kommer att bli. Träff en gång i månaden i alla fall. Har så många böcker på min ATT LÄSA lista. Sov så gott med er alla!

Onsdag

Sov borta i natt.
Var och shoppade lite igår, eller jag fick ett par örhängen från snö (rosa), ett rosa läppstift och Mikael Nyqvist senaste bok. Blev även bjuden på restaurang- Grekiskt. MUMS!

Nu väntar jag på mina kunder som ska komma idag. Har precis betalat lite räkningar. Så tråkigt väder idag, tror jag ska sätta mig och skriva lite i kväll.


24 augusti 2010

God dagens! Sitter på jobbet och kämpar- nej, kämpar ska jag inte säga. Det är ganska lugnt just nu. Fast min hjärna maler och maler.

Bearbetar allt konstigt och jobbigt som hänt i ens liv och tänker på den jobbiga men samtidigt härliga hösten som man har framför sig.

Kommer vara otroligt mycket plugg... 52,5 hp är det som ska bli klart i höst : O = ÅNGEST!!

Fast det där är ett STORT problem jag har, jag tänker på allting jag måste göra hela tiden och planerar och tänker mig in i allting- men sen då, man måste ju göra det också..

Det blir som att tankarna gör mig så stressad.

Så min höst går ut på att försöka ändra på det där och få min hjärna att koppla av. Skulle verkligen behöva hitta en off knapp.

Skulle gärna gå till någon professionell som kan hjäpa mig med det, för allting äter upp en innifrån. Fast det är så dyrt- vill självklart satsa de pengarna på mig själv. Fast då ska man ha de först. Så det får bli ett framtida projekt.

Har suttit och kollat böcker på blocket idag, hittat några så det är skönt. Fast ska jag vara ärlig så är jag inge sugen på att plugga alls i höst. Skulle hellre sätta mig på en salong och göra naglar hela hösten känner jag.
Fast jag ska inte ta uppehåll- för jag vill bli klar.
Är inte så lång tid kvar nu, bara 3 terminer så i januari 2012 är jag klar med allting och är Kriminolog och kan arbeta med det som jag brinner för.

Alla andra projekt får väl helt enkelt vila lite, eller inte vila men det får väl ta sin lilla tid.

Prio i höst:

1. Jag (egen tid, träning m.m. )
2. Skolan
3. Jobb ( mina kunder, ideelt m.m. )
4. Min bok

Ska försöka komma iväg till landet lite då och då i höst och ladda batterierna vid den öppna spisen och bara koppla av och få inspiration till livet.
För ibland kan jag känna att allting handlar om att prestera och komma någonstans så att man glömmer bort att leva på vägen. Inge roligt för man ska kunna njuta av livet : )

Sen har jag lite andra roliga saker som händer i höst.

September: Angelina och Elin fyller år : )
Oktober: Jag och flera andra vänner fyller år.
November: Readretreat på häringe slott med Denise Rudberg & Matina Haag ( Uppsatsen kommer att vara klar och tempot kommer sjunka lite )
December: Födelsedagar, julafton, spa med Jennie och Helena ( om vi nått våra mål- eller som man ska säga NÄR vi nått våra mål. )

Ja, sen händer det självklart mycket mycket mer. Fast det är någonting roligt varje månad så det kommer att gå fint.
Bara se till att gå upp tidigt- frukost- plugga- lunch- träna- plugga- jobba- stallet- egen tid. Så får dagarna se ut med lite variation.
Ska i alla fall upp mellan 6-7 varje morgon och göra Mikkis sällis och ta en morgon prommis..

Back to work- behövde bara skriva av mig lite, få ner allt jag tänker så jag kan släppa det!


RSS 2.0